  • 1. Data: 2009-10-09 20:13:43
    Temat: Programator do ATXmega128
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    Jakim programatorem za wyjątkiem AVRISP MkII można ten uC zaprogramować. Czy
    jest coś w cenie mniejszej od 150zl?

  • 2. Data: 2009-10-09 20:35:36
    Temat: Re: Programator do ATXmega128
    Od: "Lechu" <l...@p...fm>

    Użytkownik "roxy" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jakim programatorem za wyjątkiem AVRISP MkII można ten uC zaprogramować.
    > Czy jest coś w cenie mniejszej od 150zl?
    Jesli netto to np.:
    http://www.kamami.pl/?id_prod=5971000

    albo znajdz cos na Allegro pod np. Pony Prog. Pelno tam tego i od dwudziestu
    paru zl.
    Ewentualnie jtagi po ok. 60-90 zl.

    Pozdr.
    Lechu

  • 3. Data: 2009-10-10 10:07:09
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "roxy" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jesli netto to np.:
    > http://www.kamami.pl/?id_prod=5971000

    Aby tym programować najpierw trzeba odblokować JTAGA ustawiająć odpowiedni
    Fusebit poprzez ISP.

    > albo znajdz cos na Allegro pod np. Pony Prog. Pelno tam tego i od
    > dwudziestu paru zl.
    > Ewentualnie jtagi po ok. 60-90 zl.

    Pony Prog nie obsługuje nowe uC serii XMega.
    Podobnie jest z popularnymi programatorami dostępnymi na allegro po
    kilkadziesiąt zł. Najtańszy jaki znalazłem to AVRISP MKII za okolo 170zl.

  • 4. Data: 2009-10-10 12:42:32
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    roxy pisze:

    > Pony Prog nie obsługuje nowe uC serii XMega.
    > Podobnie jest z popularnymi programatorami dostępnymi na allegro po
    > kilkadziesiąt zł. Najtańszy jaki znalazłem to AVRISP MKII za okolo 170zl.

    A avrdude? On obsługuje dużo różnych nawet rzadko spotykanych AVRów.
    Potrzebujesz koniecznie na USB czy może być LPT?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2009-10-10 13:20:14
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    > A avrdude? On obsługuje dużo różnych nawet rzadko spotykanych AVRów.
    > Potrzebujesz koniecznie na USB czy może być LPT?

> [...]

    AVRdude moze zaprogramowac xmega ale tylko za pomocą AVRISP MKII lub AVRICE
    MKII.
    Moj laptop nie posiada LPT wiec szukam czegos na USB. Wyglada na to ze bede
    musial zakupic AVRISP MK2. To chyba jedyne wyjscie i chyba najtansze.

  • 6. Data: 2009-10-10 16:02:35
    Temat: Re: Re: Programator do ATXmega128
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Sat, 10 Oct 2009 15:20:14 +0200, "roxy" <k...@o...pl> wrote:

    >Moj laptop nie posiada LPT wiec szukam czegos na USB. Wyglada na to ze bede
    >musial zakupic AVRISP MK2. To chyba jedyne wyjscie i chyba najtansze.

    Obejrzyj to:
    http://www.khazama.com/project/programmer/

    Programuje ATXMEGA128 na UsbAsp.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 7. Data: 2009-10-10 18:32:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    roxy wrote:
    > Pony Prog nie obs?uguje nowe uC serii XMega.

    A co XMega posiada takiego magicznego? To problem z dodaniem supportu w
    oprogramowaniu czy kompletnie inny hardware do programowania?

  • 8. Data: 2009-10-11 21:18:44
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > A co XMega posiada takiego magicznego? To problem z dodaniem supportu w
    > oprogramowaniu czy kompletnie inny hardware do programowania?

    Całkiem nowy protokół programowania, mi się jeszcze nie chciało za niego
    zabrać ale przeglądałem PDFy. Jak najbardziej nawet do zrobienia na
    starym dobrym kabelku LPT STK200/STK300 i podobnych. A taki np. ATtiny10
    ma jeszcze inny protokół programowania i na razie obsługuje go tylko AVR
    Studio z pomocą STK600. Ale też nic nie stoi na przeszkodzie, aby go
    "wydziubać" samemu na dowolnym kabelku LPT. Trzeba tylko mieć nieco
    czasu na przebrnięcie przez PDFy i najlepiej jakiś komercyjną zachętę.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/