  • 1. Data: 2010-04-15 04:11:59
    Temat: Projektor Ruś nie przesuwa taśmy filmowej Super 8 mm
    Od: c...@p...onet.pl

    Szczegóły zawarłem tutaj:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=164
    0944&highlight=
    Proszę chętnych o ewentualną pomoc..

  • 2. Data: 2010-04-15 04:26:00
    Od: "Bodzio SE" <b...@v...pl>

    Tak jak napisałeś w pkt1 o trzpieniu przesuwającym. Popróbuj jeszcze,
    ponieważ znam to ze swojego doświadczenia, że ten trzpień ciężko było
    ustawić. Oczywiście brakujący ruch przesuwu powodował, że jeden zapas taśmy,
    który był nad obudową lampy i pod nią, przesuwał się szybciej i w zasadzie
    powodowało to naciągnięcie tasmy filmowej. Czy taki efekt masz?

    pozdro
    BSE

  • 3. Data: 2010-04-15 04:28:22
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]
    > który był nad obudową lampy i pod nią, przesuwał się szybciej i w zasadzie
    > powodowało to naciągnięcie tasmy filmowej. Czy taki efekt masz?

    Film nie jest przesuwany przez trzpień, więc wiadomo, że u góry powstaje
    szybko za duzy zapas a na dole powstaje szybko brak zapasu filmu - takie mam
    abjawy...

  • 4. Data: 2010-04-15 04:45:48
    Od: "Bodzio SE" <b...@v...pl>

    > Film nie jest przesuwany przez trzpień, więc wiadomo, że u góry powstaje
    > szybko za duzy zapas a na dole powstaje szybko brak zapasu filmu - takie
    > mam
    > abjawy...

    No to przyczyna jest znana. Czasem zajęło mi te ustawianie 10 minut, zanim
    oglądnąłem jakiś film.

  • 5. Data: 2010-04-15 04:46:43
    Od: "Bodzio SE" <b...@v...pl>

    Użytkownik "Bodzio SE" <b...@v...pl> napisał w wiadomości

    > No to przyczyna jest znana. Czasem zajęło mi te ustawianie 10 minut, zanim
    > oglądnąłem jakiś film.

    Sprawdź jeszcze docisk okna.

  • 6. Data: 2010-04-15 04:54:21
    Od: c...@p...onet.pl

    > Sprawdź jeszcze docisk okna.

    Docisk okna poprawiał przez kilka lat ten problem a teraz już nie poprawia -
    jest dobry na mur beton ale przez lupę widać przy ręcznych obrotach, że igła
    nie wychodzi w kierunku okna na taką odległość aby przesunąć film, więc
    przyczyna według mnie jest wewnętrzna - wytarty dolny biały odbojnik od czoła
    ślizgający się po tarczy koła zamachowego i powodujący cykliczny wysuw
    trzpienia w kierunku perforacji filmu a nie docisk okna jest winny według mnie.

  • 7. Data: 2010-04-15 05:01:16
    Od: c...@p...onet.pl

    Albo jest już za krótki trzpień, w co nie wierzę, aby się wytarł bo jest z
    metalu, więc prędzej wytarły się te białe plastikowe odbojniki ślizgające się
    po tarczy koła zamachowego odpowiedzialne za głębokość wysuwu trzpienia w
    oknie i wielkość jego skoku wzdłuż czyli odpowiedniego do skoku otworów
    perforacji... ?