    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Prolog - nawracanie - jak jest implementowane
    Date: Sat, 08 Sep 2012 21:41:05 +0200

    Nadszedł ten moment kiedy czas na Prolog...

    Ze względow praktycznych nie mogę tego zrobić za pomocą języka wprost.
    Konkretnie nie mogę mojej bazy wiedzy skonwertować do postaci prologowej
    bo zajmie to za duzo czasu (a i parsowanie potrwa wieki). Wolałbym zeby
    móc operować na moich strukturach danych bezposrednio.

    Przypuszczam że jak poszukam czegoś w rodzaju "embedded prolog" to będe
    mogł zrobić abstrakcję na dane i niczego nie konwertować.

    Jednak zanim to zrobie nurtuje mnie mały problem: nawracanie.

    Jak czytam dowolną ksiązkę o Prologu i autor dochodzi do problemu
    nawracania to ani słowem nie wspomina że to powoduje coś na kształt
    ekplozji kobinatorycznej. Konkretnie pewne dane są wyszukiwane w sposób
    naiwny, czymś w rodzaju brute-force wielokronie przeczesując tą samą
    przestrzeń faktów. Cieżko mi uwierzyć że tak wyglądają implementacje
    Prologa jak opisywany jest algorytm.

    Głupi pomysł: zrobmy wyszukiwanie w mojej bazie typu Prolog-like. Język
    i składnie pomińmy, chodzi o koncepcje zmiennych, ukonkretniania,
    nawracania itp. Gdzie mogę poczytać o *algorytmach* rozwiązywania
    zapytań w Prologu? Nie wierzę, że jest aż tak prymitywny jak opisywane w
    książkach metody brute-force.

    Oczywiście wiem co wypluwa google na hasło "prolog solver" ale może ktoś
    zna jakiś ciekawy tekst, może być "popularnonaukowy" opisujacy co i jak
    w sposób mozliwe ogólny pozwalający zorientowac się w temacie.