  • 1. Data: 2011-11-21 18:39:00
    Temat: Prosta instalacja antenowa - co i jak?
    Od: ArekM <a...@j...com>

    Witam!

    Niby jest troche w sieci tego, ja jestem w temacie sygnałów naziemnych
    kompletnym laikiem, i cieżko znaleźć najprostsze i słuszne rozwiązanie :)

    Ma byc tak:
    - dwie anteny na dwa rozne kierunki
    - sygnał ma dochodzic do dwóch punktów
    - sygnał chyba musi byc wzmocniony
    - ma obsluzyc na razie naziemną analogową, docelowo naziemną

    Jakie elementy kupic i jak je mądrze połączyć ze sobą?

    --
    Pzdr

  • 2. Data: 2011-11-21 19:18:04
    Temat: Re: Prosta instalacja antenowa - co i jak?
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *ArekM* napisał(-a):

> [...]
    > - ma obsluzyc na razie naziemną analogową, docelowo naziemną
    >
    > Jakie elementy kupic i jak je mądrze połączyć ze sobą?

    Przejrzyj tą stronę
    http://www.dipol.com.pl/przyklady_instalacji_antenow
    ych_tv_sat_wlan_gsm_schematy.htm
    Może coś Cię zainspiruje, może coś dobierzesz dla siebie. Idealnie
    pasującego rozwiązania to raczej tu nie ma, ale przez modyfikacje
    instniejących chyba dało by się coś wykombinować. A w dużym skrócie:
    anteny, symetryzatory, zwrotnica antenowa na odpowiednie zakresy i
    wzmacniacz z jednym wejściem (przychodzącym od zwrotnicy) i dwoma
    wyjściami. Zwróć uwagę, że jeśli ma to obsłużyć analogową i cyfrową TV,
    to zakresy zwrotnicy niekoniecznie mogą być dla obu wariantów te same.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675