  • 1. Data: 2012-01-03 21:06:47
    Temat: Prostownik z boosterem a silniki z elektroniką
    Od: INEAD <a...@g...pl>

    Dzisiaj odpalałem Fiata Scudo 1.9 JTD rok 2009 z prostownika ze
    wspomaganiem rozruchu. Jakiś magister widząc to złapał się za głowę
    twierdząc, że nie odpala się w ten sposób silników z (chyba szeroko
    pojętą) "elektroniką". Fiacina ma słaby akumulator i nie raz była tak
    uruchamiana, zresztą inne auta też - i wszystko OK. Czy istnieje jakieś
    ryzyko uszkodzenia układów elektronicznych auta poprzez takie traktowanie ?

  • 2. Data: 2012-01-03 21:26:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 03 Jan 2012 21:06:47 +0100, INEAD wrote:

    > Czy istnieje jakieś
    > ryzyko uszkodzenia układów elektronicznych auta poprzez takie traktowanie ?

    Nie ma się czego bać.
    Tyle że trzeba pamiętać żeby + z - nie pomylić ;)

  • 3. Data: 2012-01-03 21:39:23
    Od: "adam" <a...@g...pl>

> [...]
    > uruchamiana, zresztą inne auta też - i wszystko OK. Czy istnieje jakieś
    > ryzyko uszkodzenia układów elektronicznych auta poprzez takie traktowanie

    Z drugiej strony, 2 letni samochod i sam nie odpala. Moze cos uszkodzone ma?
    Pzdr
    Adam

  • 4. Data: 2012-01-03 21:57:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello INEAD,

> [...]
    > ryzyko uszkodzenia układów elektronicznych auta poprzez takie traktowanie ?

    Wszystko zalezy od jakości tego prostownika i szybkości jego reakcji.
    Oraz staniu akumulatora. Jeśli prostownik został wykonany w sposób
    gwarantujący odcięcie przy przekroczeniu napięcia, to nie ma problemu.
    Ale akumulator nie może być całkowicie zmarnowany.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2012-01-04 14:47:01
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 03/01/2012 20:06, INEAD wrote:
> [...]
    > ryzyko uszkodzenia układów elektronicznych auta poprzez takie traktowanie ?

    Magister zdaje się zatrzymał się w latach 80-tych, bo dziś raczej trudno
    nawet używany samochód bez "elektroniki" znaleźć.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 6. Data: 2012-01-04 22:07:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 03 Jan 2012 21:06:47 +0100, INEAD napisał(a):

> [...]
    > wspomaganiem rozruchu. Jakiś magister widząc to złapał się za głowę
    > twierdząc, że nie odpala się w ten sposób silników z (chyba szeroko

    Takie czasy, że inżyniery to debile...

    --