    From: Wojciech Bartczak <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Prowadzenie sygnałów analogowych na płytce i do płytki
    Date: Wed, 25 Nov 2009 08:50:37 +0100

    Witam,

    Stoję przed następującym problemem. Potrzebuję utworzyć szynę sześciu
    sygnałów analogowych o ampl. ok 4Vpp i częstotliwości od kilku (1-2)Hz
    do max. 60Hz. Ze względu na zakres częstotliwości sygnały te są
    szczególnie narażone na zakłócanie. Dodatkowo sygnały te będą prowadzone
    z osobnej płytki poprzez taśmę. Dodatkowa płytka zasilana jest z modułu,
    który projektuje. Na projektowanym module znajduje się uC (sygnały
    prowadzone do przetworników). Tam gdzie się da na obu płytkach
    zastosowana jest topologia gwiazdy. Ścieżki sygnałowe i zasilania są
    maksymalnie krótkie, masa analogowa i cyfrowa są osobne, połączone w
    jednym punkcie blisko wejścia zasilania całego układu zaraz za filtrem.
    Jednak mam obawy, że przy takim połączeniuzafunduje sobie pętle masy.
    Na razie jako wstępny pomysł rozważałem użycie taśmy 12 żyłowej, gdzie
    obok każdego sygnału będzie dla niego również masa, czy zda to egzamin ?

    Z góry dziękuje za pomoc,
    Pozdrawiam,
    Wojtek.