    Date: Sun, 20 Mar 2022 20:54:40 +0100
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Subject: Przebarwienie ekranu w tablecie

    Pytanie zadaję raczej z ciekawości, bo sprzęt w chwili obecnej nie
    posiada już ani wielkiej wartości użytkowej, ani finansowej. Po prostu
    kwestia ta mnie trochę zaintrygowała i chciałbym poznać przyczynę.

    Mianowicie ostatnio wyciągnąłem z szuflady swój stary tablet ThinkPad
    Tablet 2 - dość leciwa konstrukcja na dwurdzeniowym Atomie. Po
    zainstalowaniu świeżego Windowsa 10 zaczął działać nawet całkiem
    znośnie, chociaż rzecz jasna otwieranie cięższych stron WWW idzie mu
    opornie, a oglądanie YouTube'a w przeglądarce do najprzyjemniejszych
    doświadczeń nie należy.

    Podczas uruchamiania sprzętu moją uwagę zwróciła smuga w rogu ekranu.
    Początkowo wziąłem ją za efekt odklejenia się folii ochronnej albo
    skondensowania się pod nią odrobiny wilgoci. Jednak po odklejeniu folii
    efekt cały czas występuje.

    Najprościej będzie, jeśli pokażę to na zdjęciach:
    https://ibb.co/7RcJpY6
    https://ibb.co/6s3vtWs

    Jak widać efekt zależy od kąta widzenia. Przy patrzeniu na wprost jest
    słabiej widoczny, pod kątem jest znacznie bardziej dostrzegalny.
    Chociaż drugie zdjęcie może to sugerować, ekran nie jest w tym miejscy
    pęknięty. Strona zewnętrzna tabletu nie jest naruszona. Urządzenie nigdy
    nie upadło ani nie zostało uderzone. Ta część ekranu działa - obraz jest
    tam wyświetlany prawidłowo, nie ma żadnych martwych pikseli. Pasy różnią
    się jedynie jasnością ekranu. Prawidłowo na tym obszarze działa również
    dotyk.

    Nie jest to na pewno typowy light bledding. Co może być przyczyną
    takiego efektu. Jak mówiłem - nie liczę na to, że można to łatwo
    naprawić. Po prostu jestem ciekaw skąd to się wzięło. ;)