  • 1. Data: 2017-04-19 20:52:16
    Temat: Przegląd w ASO, czy gdzie indziej
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Kolega ma auto dwa miesiące po gwarancji, więc nie musi już robić
    przeglądów w ASO. Jak twierdzi "ma pozytywne doświadczenia" i chciałby
    nadal robić u nich. Wstępnie policzono mu koszt 900 zł (skoda superb 2.0
    tdi dsg). Ja mu wyliczyłem koszt kompletu filtrów plus olej na 350 zł -
    komplet filtrów Bosch + olej Mobil One.
    Myślę, że 550 zł za robociznę przy przeglądzie to "ciut" dużo.
    Ile Waszym zdaniem może kosztować zwykły przegląd takiego auta z wymianą
    filtrów i oleju?
    Jacek

  • 2. Data: 2017-04-19 21:02:29
    Temat: Re: Przegląd w ASO, czy gdzie indziej
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu sroda, 19 kwietnia 2017 20:52:18 UTC+2 uzytkownik Jacek napisal:
    > Ja mu wyliczylem koszt kompletu filtrow plus olej na 350 zl -
    > komplet filtrow Bosch + olej Mobil One.
    > Mysle, ze 550 zl za robocizne przy przegladzie to "ciut" duzo.
    > Ile Waszym zdaniem moze kosztowac zwykly przeglad takiego auta z wymiana
    > filtrow i oleju?

    Wychodzisz z zalozenia, ze przeglad sprowadza sie do wymiany oleju i filtrow,
    jednak ASO ma dla kazdego modelu wykaz czynnosci ktore nalezy wykonac
    na przegladzie przy okreslonym przebiegu i to one znaczaco wplywaja na cene.
    Inna sprawa czy te czynnosci sa konieczne, ale to juz by trzeba wiedziec
    co dokladnie ASO robi przy konkretnym modelu.

    Pozdrawiam
    MK

  • 3. Data: 2017-04-19 21:38:00
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2017 o 20:52 Jacek <k...@a...com> pisze:

> [...]
    > Myślę, że 550 zł za robociznę przy przeglądzie to "ciut" dużo.
    > Ile Waszym zdaniem może kosztować zwykły przegląd takiego auta z wymianą

    Niech zapyta w ASO ile kosztuje sam przegląd bez materiałów (na pewno
    podadzą cenę) - ja tak robiłem w dwóch rożnych markach, jeździłem na
    przeglądy ze swoimi filtrami i płynami.
    Miałem co najmniej 50% taniej.

    TG

  • 4. Data: 2017-04-19 23:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

> [...]
    > Myślę, że 550 zł za robociznę przy przeglądzie to "ciut" dużo.
    > Ile Waszym zdaniem może kosztować zwykły przegląd takiego auta z wymianą

    A filtr paliwa? One bywają drogię (do mojego dizelka niecałe 200zł)
    Masz zaufanego mechanika? Bo o ASO i takich duzych aso podobnych serwisach
    to różne historie słyszalem włacznie z takimi ze wzieli za wymiane oleju a
    wymieniali pol a reszte w oszczednosci. Chociaz z drugiej strony o małych
    ale tam przynajmniej mozna się umówić ze poczekasz i bedziesz widział jak
    mechanik robi :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 5. Data: 2017-04-19 23:44:35
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Myślę, że 550 zł za robociznę przy przeglądzie to "ciut" dużo.
    > Ile Waszym zdaniem może kosztować zwykły przegląd takiego auta z wymianą

    Najpierw sprawdź co wchodzi w zakres tego przeglądu?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 6. Data: 2017-04-20 00:13:35
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-04-19 o 20:52, Jacek pisze:

> [...]
    > Myślę, że 550 zł za robociznę przy przeglądzie to "ciut" dużo.
    > Ile Waszym zdaniem może kosztować zwykły przegląd takiego auta z wymianą

    Mam czternastoletniego grata i przez te lata _prawie_ co 15 tys. km (z
    pewną tolerancją) robię przeglądy w ASO. Raz, drugi zrobiłem gdzie
    indziej, zapłaciłem mniej.
    W tym ASO, gdzie robię przeglądy, przegląd nie polega tylko na wymianie
    filtrów i klocków oraz sprawdzeniu zawieszenia. Jak wyjeżdżam od nich,
    to mam poczucie, że ktoś zadbał o auto, jak ja bym sam nie zadbał. Tu
    coś uzupełnią brakującego - jakiś nit, coś przesmarują odpowiednią
    maścią, wymienią żaróweczkę, o której już zapomniałem, że powinna się
    świecić, albo nie miałem pojęcia, że się nie pali (podświetlenie
    tablicy), odetkają i ustawią natryski na szyby, doładują niedoładowany
    od miejskiej jazdy akumulator, wymienią odboje tylnej klapy i
    przesmarują siłowniki... Za to wszystko albo nie dopłacam nic, albo
    dopłacam, ale i tak uważam, że warto było. Po przeglądzie odbieram auto
    umyte i przeczyszczone wewnątrz.
    Raz, czy drugi miałem chudszy rok i pojechałem do warsztatu pana Janusza
    - wykonano ściśle i tylko to, co było wyraźnie powiedziane, że trzeba
    zrobić skasowano oczywiście mniej niż w ASO.

  • 7. Data: 2017-04-20 07:32:56
    Od: p...@g...com

    Przy jakim przebiegu ten przegląd ? 60 tkm to standard dla wymiany oleju w dsg a to
    lepiej zrobić w ASO. Na upartego możesz im wrzucić komplet filtrów + olej co powinno
    znacząco obniżyć cenę no i w ASO podłącza auto do kompa żeby zczytac ew. błędy,
    sprawdza akcje serwisowe ba może nawet naprawia diesla jak to ten trefny :-) jesli
    planuje te auto sprzedać w perspektywie najbliższych lat to bym robił w ASO, książka
    przy sprzedaży nie zaszkodzi

  • 8. Data: 2017-04-20 10:18:04
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2017-04-19 o 20:52, Jacek pisze:
    > Ile Waszym zdaniem może kosztować zwykły przegląd takiego auta z wymianą
    > filtrów i oleju?

    FORD MOTORCRAFT SERVICE
    sprawdzenie pojazdu
    wymiana oleju silnikowego*
    wymiana filtra oleju
    wymiana filtra powietrza
    w cenie 279 PLN

    * Ford Motoraft 5W30 913C.

    + koszta przeglądu okresowego (państwowy) to o ile pamiętam ~95 zł
    (urzędowa cena)

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 9. Data: 2017-04-20 11:28:54
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 20.04.2017 o 00:13, Poldek pisze:

> [...]
    > - wykonano ściśle i tylko to, co było wyraźnie powiedziane, że trzeba
    > zrobić skasowano oczywiście mniej niż w ASO.
    Animka?

    :)
    ToMasz

  • 10. Data: 2017-04-20 18:01:37
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-04-2017 o 20:52, Jacek pisze:
> [...]
    > nadal robić u nich. Wstępnie policzono mu koszt 900 zł (skoda superb 2.0
    > tdi dsg). Ja mu wyliczyłem koszt kompletu filtrów plus olej na 350 zł -

    Wątpię - w ASO na pewno liczą więcej.
    Niech weźmie własne filtry i olej, robocizna na pewno jest niższa niż 550.
    Ob