  • 1. Data: 2013-11-25 12:58:23
    Temat: Przetwornice - ogólne pytanie dotyczące tętnień na wyjściu
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    Witam,

    Która z topologii przy mocach 50 - 100W zapewnia najmniejsze tętnienia
    na wyjściu ? zakładając rozsądny czas reakcji na zmianę obciążenia.

    Mam oczywiście własne informacje , ale nie chce polaryzować odpowiedzi.
    Oczywiście w większości przypadków można dodać filtry ,ale w jednym
    przypadku będzie to bardziej złożony filtr niż w drugim.

    Pzdr

    Adam

  • 2. Data: 2013-11-25 13:34:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

> [...]
    > Oczywiście w większości przypadków można dodać filtry ,ale w jednym
    > przypadku będzie to bardziej złożony filtr niż w drugim.

    Odpowiedź nie jest jednoznaczna bez podania istotnych informacji. Na
    przykład dla nieizolowanej obniżającej najniższe tętnienia daje
    wielofazowy step-down.

    Ale uniwersalnej odpowiedzi na takie pytanie nie ma. Tak samo jak nie
    ma uniwersalnej przetwornicy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2013-11-25 14:00:23
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

> [...]
    > wielofazowy step-down.
    >
    > Ale uniwersalnej odpowiedzi na takie pytanie nie ma. Tak samo jak nie

    Zapomniałem dodać jednej ważnej informacji. Pytanie dotyczyło
    przetwornic z izolacją. Czyli flyback , forward , half i full bridge.

    To prawda że wielofazowe step down mają dość małe tętnienia na wyjściu.

    Pytanie przy założeniach:
    Uin = 24VDC lub 48VDC +/- 5%
    Uout = 80VDC
    Pout = 80W

    Cel , zasilanie wzmacniacza LM4765.

    Pzdr

    Adam

  • 4. Data: 2013-11-25 14:12:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

> [...]
    > przetwornic z izolacją. Czyli flyback , forward , half i full bridge.
    > To prawda że wielofazowe step down mają dość małe tętnienia na wyjściu.

    Z powodów oczywistych odpada flyback.
    Push-pull z odczepem nie polecam ze względu na tracenie energii z
    rozproszenia. Półmostka nie polecam, bo nie pracuje w trybie prądowym.
    Pełny mostek to przerost formy nad treścią. Postawiłeś warunek
    wykluczający zwykły forward a szkoda.

    > Cel , zasilanie wzmacniacza LM4765.

    Ale po co do tego małe tętnienia? Przecież to ma PSRR powyżej 100dB.

    Ja bym robił 2T-forwarda - ze względu na prostotę realizacji - i nie
    martwił się tętnieniami.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2013-11-25 14:31:13
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

> [...]
    >
    > Ale po co do tego małe tętnienia? Przecież to ma PSRR powyżej 100dB.
    >
    > Ja bym robił 2T-forwarda - ze względu na prostotę realizacji - i nie

    Z tym PSRR to przesadziłeś. Jak przesunę częstotliwość pracy powyżej
    pasma słyszalnego to PSRR spada do 50dB przy już 20kHz

    Adam

  • 6. Data: 2013-11-25 16:24:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    [...]

    > Z tym PSRR to przesadziłeś. Jak przesunę częstotliwość pracy powyżej
    > pasma słyszalnego to PSRR spada do 50dB przy już 20kHz

    No i? Załóżmy, że będziesz miał 200mV tętnień. -50dB da Ci niewiele
    ponad 600uV. Poza tym - tętnienia z przetwornicy akurat
    bardzo prosto się filtruje.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2013-11-25 19:01:49
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

> [...]
    >
    > No i? Załóżmy, że będziesz miał 200mV tętnień. -50dB da Ci niewiele
    > ponad 600uV. Poza tym - tętnienia z przetwornicy akurat

    Wybacz, ale który warunek wyklucza 2T-forward ?

    Adam

  • 8. Data: 2013-11-25 19:31:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    > Wybacz, ale który warunek wyklucza 2T-forward ?

    Tętnienia. Przy takiej samej wielkości dławika, takiej samej
    pojemności wyjściowej i takiej samej częstotliwości jak push-pull masz
    dwukrotnie wyższe tętnienia. Żeby uzyskać takie same musisz dać
    dwukrotnie większą indukcyjność.

    --
    Best regards,
    RoMan