  • 1. Data: 2011-11-08 21:34:39
    Temat: Przetwornik ADS1605
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Proszę o przypomnienie...
    Przetwornik A/C ADS1605 16-bit (BB/Texas). W karcie katalogowej
    signal-to-noise ratio do 88dB. Ile to jest? Chyba trochę lepiej niż
    14 bitów?. 2 najmłodsze można sobie darować?
    A może ktoś się bawił tymi przetwornikami?
    Arek

  • 2. Data: 2011-11-08 23:45:13
    Temat: Re: Przetwornik ADS1605
    Od: shg <s...@g...com>

    On Nov 8, 10:34 pm, "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> wrote:
    > signal-to-noise ratio do 88dB. Ile to jest? Chyba trochę lepiej niż
    > 14 bitów?. 2 najmłodsze można sobie darować?
    Tak, ponad 14. Można sobie darować jeżeli robisz pojedyncze pomiary.
    Jeżeli możesz uśredniać, to szumu się pozbędziesz, o ile oczywiście
    ADC jest wystarczająco liniowy.
    Ja bym zostawił 16, mimo szumu, chyba że przez to ADC będzie szybszy i
    na tym Ci zależy.

  • 3. Data: 2011-11-09 06:07:01
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    shg napisał(a) w wiadomości:
    <5...@c...go
    oglegroups.com>...
> [...]
    >
    >Tak, ponad 14. Można sobie darować jeżeli robisz pojedyncze pomiary.
    >Jeżeli możesz uśredniać, to szumu się pozbędziesz, o ile oczywiście

    Pojedyncze "pomiary": 1 MHz.

    >Ja bym zostawił 16, mimo szumu, chyba że przez to ADC będzie szybszy i
    >na tym Ci zależy.

    Nie ma redukcji bitów, przyspieszyć można kosztem dokładności ale to
    mnie nie interesuje - max Fp dla niego to 5MHz (po przyspieszeniu 10MHz)
    a ja mam "tylko" 1 MHz.

    Kondensatorów blokujących nawieszane jak w katalogu. VREF wewnętrzne.
    Bez sygnału szumią bity 15-12 (4 najmłodsze). Po zwarciu wejść ze sobą na
    scalaku (wej różnicowe) 12 szumi mniej. Myślałem, że na zwarciu wycisnę
    te 14 bitów.
    Dodatkowo po podaniu zasilania na 5V analogowe z bateryjki 9V przez 7805
    właściwie nie ma wyraźnej poprawy. Podobnie jak łącznie mas analogowej
    z cyfrową w różnych miejscach.
    Chyba coś się jeszcze da poprawić?

    Arek

  • 4. Data: 2011-11-09 09:09:32
    Od: shg <s...@g...com>

    On Nov 9, 7:07 am, "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> wrote:

> [...]
    > Bez sygnału szumią bity 15-12 (4 najmłodsze). Po zwarciu wejść ze sobą na
    > scalaku (wej różnicowe) 12 szumi mniej. Myślałem, że na zwarciu wycisnę
    Te 88 dB jest liczone dla wartości skutecznych, wartości
    międzyszczytowe dla szumu są dużo większe, stąd szum na starszych
    bitach.

    > Chyba coś się jeszcze da poprawić?
    Z noty wynika, że można "trochę" podkręcić taktowanie i dla niektórych
    wartości Rbias nie ma to wpływu na SNR. Wygląda to tak, jakby szum
    pochodził z części analogowej. Można by zatem zrobić próbkowanie 4
    albo 5 MHz i uśrednianie.

  • 5. Data: 2011-11-09 09:11:47
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On śro, 09 lis 2011 07:07:01 in article news:<j9d54u$l0$1@news.onet.pl>
    Arek wrote:
> [...]
    > Bez sygnału szumią bity 15-12 (4 najmłodsze). Po zwarciu wejść ze sobą na
    > scalaku (wej różnicowe) 12 szumi mniej. Myślałem, że na zwarciu wycisnę

    Deklarowany szum to RMS, gdy szum ma rozkład gaussowski to obserwowane
    wartości miewają 3*RMS :(

  • 6. Data: 2011-11-09 19:41:20
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2011-11-09 10:11, Mirek pisze:

    > Deklarowany szum to RMS, gdy szum ma rozkład gaussowski to obserwowane
    > wartości miewają 3*RMS :(

    Dokładnie Vpp = 6.6 * Vrms dla ww. przypadku.
    K.

  • 7. Data: 2011-11-09 21:21:50
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2011-11-09 07:07, Arek pisze:
    > shg napisał(a) w wiadomości:
    > <5...@c...go
    oglegroups.com>...

> [...]
    > Dodatkowo po podaniu zasilania na 5V analogowe z bateryjki 9V przez 7805
    > właściwie nie ma wyraźnej poprawy. Podobnie jak łącznie mas analogowej

    Mając na uwadze NOISE HISTOGRAM ze strony 13, możesz uzyskać prawie 14
    nie zaszumionych bitów PRZY ZEWNĘTRZNYM Vref.
    K.

  • 8. Data: 2011-11-10 07:01:50
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    John Smith napisał(a) w wiadomości: ...
    >W dniu 2011-11-09 07:07, Arek pisze:
    >
    >Mając na uwadze NOISE HISTOGRAM ze strony 13, możesz uzyskać prawie 14
    > nie zaszumionych bitów PRZY ZEWNĘTRZNYM Vref.

    Dzięki wszystkim. RMS przyjąłem sobie na oko x2. Przy uwzględnieniu szumu
    gaussowskiego może być więcej.
    Tylko chciałbym się przekonać, czy nie dokładam zbyt dużo czegoś zdecydowanie
    niegaussowskiego...
    Jeszcze powalczę, albo spróbuję zewnętrznego Vref.

    Arek

  • 9. Data: 2011-11-10 11:27:59
    Od: shg <s...@g...com>

    On Nov 10, 8:01 am, "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> wrote:
    > Tylko chciałbym się przekonać, czy nie dokładam zbyt dużo czegoś zdecydowanie
    > niegaussowskiego...
    Zrób sobie widmo i histogram.

  • 10. Data: 2011-11-10 17:45:23
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2011-11-10 08:01, Arek pisze:

> [...]
    > niegaussowskiego...
    > Jeszcze powalczę, albo spróbuję zewnętrznego Vref.

    Spróbuj choć trochę odszumić Vref, ma ono decydujące znaczenie w całości.
    Szumy powinny być mniejsze od Vnoise=2.5V/2^16=38.1Vpp (międzyszczytowo),
    co nie jest trudne do zrobienia.
    Histogram bada się przy zwartych wejściach ADC.
    K.