  • 1. Data: 2013-09-10 12:42:34
    Temat: Przyczepność opon na mokrym - gdzie znajdę testy nawierzchni
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Czy wiecie, gdzie mogę znaleźć testy przyczepności różnych nawierzchni
    drogowych? Nie opon ale tego, po czym opony się poruszają. Interesuje
    mnie zwłaszcza porównanie mokrych asfaltów do mokrych farb, którymi
    teraz często maluje się skrzyżowania (malując ścieżki rowerowe albo
    śluzy rowerowe). Farby te nie są śliskie jak lód, ale chętnie dowiem
    się, o ile są gorsze od niemalowanego asfaltu.

    --
    MN

  • 2. Data: 2013-09-10 12:44:18
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 10 Sep 2013 12:42:34 +0200 osobnik zwany Marcin N
    napisał:

> [...]
    > śluzy rowerowe). Farby te nie są śliskie jak lód, ale chętnie dowiem
    > się, o ile są gorsze od niemalowanego asfaltu.

    obawiam się, że testów tych wyrobów farbopodobynych nie znajdziesz. one
    teoretycznie, spełniają wymagane normy. Ale IMHO tylko teoretycznie. Więc
    raczej się wynikami nikt nie pochwali.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2013-09-10 13:15:55
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-09-10 12:44, masti pisze:

    > obawiam się, że testów tych wyrobów farbopodobynych nie znajdziesz. one
    > teoretycznie, spełniają wymagane normy. Ale IMHO tylko teoretycznie. Więc
    > raczej się wynikami nikt nie pochwali.

    Ale może ktoś zrobił jakieś amatorskie nieoficjalne porównanie. To
    przecież chyba nie jest duża filozofia.

    Np. pociągnąć przyczepkę z zablokowanymi kołami i popatrzeć, jakiej siły
    trzeba użyć na której nawierzchni, żeby się przesunęła. Do zrobienia
    garażowymi metodami. Wiadomo, że to badanie pokazuje przyczepność już po
    zablokowaniu kół, ale lepsze takie coś niż nic.

    --
    MN