  • Data: 2010-11-23 10:35:13
    Temat: Pulse I source - poszukiwanie rozwiazan
    Od: Górski Adam <gorskiamalpa@wpkropkapl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Przed przystąpieniem do nowego projektu chciałbym poznać różne punkty
    widzenia mojego problemu - może będą lepsze :)

    Projekt:

    Generator impulsów prądowych 10 - 100 A , szerokość impulsu 5-50 ms,
    przerwa pomiędzy impulsami 1000ms .
    Zasilanie na czas impulsu z dostatecznie dużych kondensatorów
    naładowanych do 300 - 320 V. U na obciążeniu 100 - 150V
    Przyjmuje że kondensatory będą doładowane pomiędzy impulsami.

    Projekt w sumie średnio trudny , ale czasu nie za dużo wiec nie ma czasu
    na próby.

    Kształt impulsu musi niestety być zbliżony do prostokąta.

    Z racji mocy wszelkie liniowe regulatory na starcie odpadają, więc
    uśmiecham się szeroko do kolegi Romana o jakieś sugestie ( wiadomo jakie).

    Jak na razie skłaniam się ku zwykłemu step-down z prawdopodobnie IGBT
    zamiast mosfeta ( niestety one nie są ZTCW aż tak szybkie ) z tą różnicą
    że feedback byłby z pomiaru prądu - nie napięcia.
    Żadna izolacja galwaniczna nie jest wymagana.

    Może jest to jakaś idea - może jestem kompletnie w błędzie - nie wiem.

    Wszelkie komentarze bardzo mile widziane - zwłaszcza te krytyczne i z
    innym podejściem do tematu.

    Pozdrawiam

    Górski Adam