  • 1. Data: 2010-11-23 10:35:13
    Temat: Pulse I source - poszukiwanie rozwiazan
    Od: Górski Adam <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    Witam,

    Przed przystąpieniem do nowego projektu chciałbym poznać różne punkty
    widzenia mojego problemu - może będą lepsze :)

    Projekt:

    Generator impulsów prądowych 10 - 100 A , szerokość impulsu 5-50 ms,
    przerwa pomiędzy impulsami 1000ms .
    Zasilanie na czas impulsu z dostatecznie dużych kondensatorów
    naładowanych do 300 - 320 V. U na obciążeniu 100 - 150V
    Przyjmuje że kondensatory będą doładowane pomiędzy impulsami.

    Projekt w sumie średnio trudny , ale czasu nie za dużo wiec nie ma czasu
    na próby.

    Kształt impulsu musi niestety być zbliżony do prostokąta.

    Z racji mocy wszelkie liniowe regulatory na starcie odpadają, więc
    uśmiecham się szeroko do kolegi Romana o jakieś sugestie ( wiadomo jakie).

    Jak na razie skłaniam się ku zwykłemu step-down z prawdopodobnie IGBT
    zamiast mosfeta ( niestety one nie są ZTCW aż tak szybkie ) z tą różnicą
    że feedback byłby z pomiaru prądu - nie napięcia.
    Żadna izolacja galwaniczna nie jest wymagana.

    Może jest to jakaś idea - może jestem kompletnie w błędzie - nie wiem.

    Wszelkie komentarze bardzo mile widziane - zwłaszcza te krytyczne i z
    innym podejściem do tematu.

    Pozdrawiam

    Górski Adam

  • 2. Data: 2010-11-23 11:15:42
    Temat: Re: Pulse I source - poszukiwanie rozwiazan
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Górski,

    Tuesday, November 23, 2010, 11:35:13 AM, you wrote:

> [...]
    > że feedback byłby z pomiaru prądu - nie napięcia.
    > Żadna izolacja galwaniczna nie jest wymagana.

    Step-down oznacza ograniczenie prędkości narastania i opadania zboczy
    przez dławik - będzie to bliskie trapezowi a nie prostokątowi.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2010-11-23 12:20:37
    Od: Górski Adam <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    > Step-down oznacza ograniczenie prędkości narastania i opadania zboczy
    > przez dławik - będzie to bliskie trapezowi a nie prostokątowi.

    W sumie akceptowalne jeżeli czas narastania byłby w granicach 10 %
    Najistotniejsze jest żeby przez 70% czasu prąd był stabilny

    Adam

  • 4. Data: 2010-11-23 13:35:06
    Od: Górski Adam <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 11/23/2010 13:20, Górski Adam pisze:

    > W sumie akceptowalne jeżeli czas narastania byłby w granicach 10 %
    > Najistotniejsze jest żeby przez 70% czasu prąd był stabilny
    >
    > Adam

    Zna może ktoś jakiś dedykowany kontroler czy trzeba na piechotę ?

    Adam

  • 5. Data: 2010-11-23 14:49:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Górski,

    Tuesday, November 23, 2010, 1:20:37 PM, you wrote:

    [...]

    > W sumie akceptowalne jeżeli czas narastania byłby w granicach 10 %
    > Najistotniejsze jest żeby przez 70% czasu prąd był stabilny

    0.5ms, minimalna różnica napięć 150V, max. prąd 100A czyli mamy
    maksymalną indukcyjność 750uH - sporo :(
    A teraz minimalną indukcyjność musimy przyjąć dla 10A i zaczynają
    wychodzić nam bzdury - nie ma tak dużych rdzeni...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2010-11-23 14:54:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Górski,

    Tuesday, November 23, 2010, 2:35:06 PM, you wrote:

    [...]

    > Zna może ktoś jakiś dedykowany kontroler czy trzeba na piechotę ?

    Tylko na piechotę. Tu sam pomiar prądu jest niebanalny.

    Ale i tak na razie nie wyobrażam sobie indukcyjności, która podołałaby
    sprzecznościom tego projektu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2010-11-24 09:35:54
    Od: Górski Adam <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 11/23/2010 15:49, RoMan Mandziejewicz pisze:

> [...]
    > A teraz minimalną indukcyjność musimy przyjąć dla 10A i zaczynają
    > wychodzić nam bzdury - nie ma tak dużych rdzeni...

    Dziwne - zawsze myślałem że istotna jest f przełączania do wyznaczenia
    indukcyjności. Jestem w błędzie ?

    Adam

  • 8. Data: 2010-11-24 12:08:48
    Od: Górski Adam <gorskiamalpa@wpkropkapl>

> [...]
    > A teraz minimalną indukcyjność musimy przyjąć dla 10A i zaczynają
    > wychodzić nam bzdury - nie ma tak dużych rdzeni...

    Chyba jednak najpierw przyjdzie pogłębić wiedzę.

    Adam

  • 9. Data: 2010-11-24 13:19:14
    Od: Górski Adam <gorskiamalpa@wpkropkapl>

> [...]
    > A teraz minimalną indukcyjność musimy przyjąć dla 10A i zaczynają
    > wychodzić nam bzdury - nie ma tak dużych rdzeni...

    Tak, zgadza się. Widzę że o prostokącie należy zapomnieć. Sam czas
    narastania jest spory.

    No niestety na początku musi być około 150V różnicy żeby kondensatory
    pozostawały jeszcze w akceptowalnych rozmiarach.

    Nie rozumiem dla czego przy 10A L musi być znacznie większe - mógłbyś mi
    to wyjaśnić ? Przy takim samym L czas narastania byłby 50us

    Adam