  • 81. Data: 2021-03-29 10:16:20
    Temat: Re: Pytanie NTG niestety - Notebook wielosystemowy.
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 29 Mar 2021 07:40:42 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie uwazam SMB za specjalnie zły. Przede wszystkim jest "ad-hoc",
    > klienci Windowsowi i Linuxowi nie wymagają montowania. W sam raz do
    > obejrzenia filmu, pokazania zdjęc z wakacji itd itp. Mam mieszane
    > komputery w sieciw domu i SMB jest rozsądnym wyborem.

    Jakoś nie mogę się przekonać do NAS, nie mam potrzeby mieć dostęp
    natychmiastowy do dużego archiwum (zamontwanie określonej płyty
    wybranej z archiwum jest akceptowalne) z ryzykiem trzymania danych na
    delikatnych nośnikach elektronicznych. Myślałem że pojawią się jakieś
    rozwiązania chmurowe z NBD, tak żebym mógł założyć sobie LUKSa
    (z."mojej"strony) bez przejmowania się i wnikania co jest pod spodem,
    ale jak dotąd nic takiego nie znalazłem... Oczywiście można wynająć
    "bare metal" (tak teraz robię) ale to kosztowna zabawa.
    Może ktoś spotkał się z taka usługą?
    Typowe rozwiązania chmurowe wymagają trzymania plików a ja chcę
    trzymać zaszyfrowany FS z możliwością jego zdalnego montowania.

    --
    Marek

  • 82. Data: 2021-03-29 11:09:27
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2021-03-29 o 00:45, Adam pisze:

> [...]
    > wirtualnych jest ustawiona w tryb bridge, aby mogły się nawzajem widzieć.
    > W firmie w serwerowni wirtualnych maszyn jest chyba ponad setka, też
    > wszystkie tak samo, na bridge.
    > W innych firmach u moich klientów też wirtualki tak chodzą, bo przykładowo
    > na jednej jest system zdalnego dostępu (serwer Remote Desktop z
    > aplikacjami), a na drugiej siedzi serwer MS-SQL. Muszą się wzjemnie
    > widzieć.
    >
    > Nie przypominam sobie, abym miał z trybem bridge problem, ani ma Microsofr
    > Virtual PC, ani na Oracle VB, ani na VM, ani na Hyper-V. U mnie to jest

    VMware w różnych wersjach nie sprawia problemów (poza pewną dość
    specyficzną sytuacją), Hyper-V też, ale bridge na VBox tak. Owszem,
    trochę działa, ale tylko trochę. Dla mnie w ogóle jest to mało
    zrozumiałe. Początkowo myślałem że może firewall maszyny hostującej robi
    tu jakiś problem, ale nie wygląda na to. Komputer widzi wprawdzie
    gateway, ale poza niego już nie chce wyjść. Nawet wewnętrznej sieci
    firmowej nie widzi. Komunikuje się tylko z maszyną hostującą i gatewayem
    (no i zapewne z innymi maszynami wirtualnymi, ale aż do tego etapu nie
    doszedłem skoro wyjście na świat nie działa). Nawet serwera DNS nie
    widzi. Ani DHCP, z którego dostał chwilę wcześniej adres (są na innych
    adresach). Co ciekawsze problem miałem ze świeżym VBoxem, ale również
    dawno temu miałem to samo. Już nawet dodatki instalowałem, ale też nic.
    Mam nadzieję że robię coś nie tak, ale nawet nie mam pomysłu co.

    > Jak wyżej.

    > Dokładnie, pojawia się wirtualna karta (albo karty).
    >
    > Tak to wygląda teraz u mnie w laptopie:

    > Konfiguracja IP systemu Windows

    Zgadza się. Ale jak dochodzi do próby komunikacji maszyny wirtualnej ze
    światem to jakoś nie chce to działać.

    Pozdrawiam

    DD

  • 83. Data: 2021-03-29 11:16:43
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-03-29 o 00:45 +0200, Adam napisał:
> [...]
    > nawzajem widzieć. (...)
    > Nie przypominam sobie, abym miał z trybem bridge problem

    Tryb bridge wymaga, aby karta sieciowa potrafiła odbierać ramki,
    których MAC adresata jest inny niż MAC karty. Niektóre interfejsy
    bezprzewodowe mają z tym kłopot, a same AP mogą odmawiać współpracy z
    klientem przedstawiającym się kilkoma MACami.

    Mateusz

  • 84. Data: 2021-03-29 11:26:09
    Od: - <s...@g...com>

    sobota, 27 marca 2021 o 07:16:13 UTC-5 Grzegorz Niemirowski napisał(a):
    > Mamy 2021 i nadal Linux na desktopie nie zachwyca.

    Zachwyca bardziej niz winda.

    Jade na obu bo mam prace z winda i w domu linuxa. Pracowa winda jest w sumie tylko do
    outlooka, firefoxa i troche virtualboxa. Reszta to jakies notatniki i podobne
    pierdoly.
    Standardowo wiecej problemow jest z winda. Sama sie rebootuje zamykajac otwarte
    programy i otwierajac po reboocie i aktalizacji tylko niektore, fonty wygladjaa jak
    rozmazane gówno, kazde okienko ma inne dekoracje. Po uaktualnieniach co chwila inny
    problem. Przed auaktualnieniami przypadkowo przestaja dzialac niektore czesci
    systemu. Po restarcie z uaktualnieniem zaczynaja dzialac do nastepnych uaktualnien.
    Czasem przestaje dzialac schowek. I takie tam problemy.

    Pod linuxem mam pierdylion rzeczy, wirtualki, gry, wine, softy do elektroniki,
    kompilatory, grafike, svn-y pierdolety. Problemy mam raz na ruski rok.

    Dzieciakowi zrobilem ubuntu i od _lat_ mam spokoj. Ciupie sobie co tam lubi, w szkole
    mu tez wszystko dziala.

    Wszystkie instalacje (w sumie okolo 6 sztuk w domu/najblizszej rodzinie to
    standardowe ubuntu mate. Zero grzebania, czy dlubania.

    Windy jakie mam w zasiegu wzroku to zawsze cos, zawsze jakis problem.

  • 85. Data: 2021-03-29 11:33:43
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 29.03.2021 10:16, Marek wrote:

> [...]
    > z archiwum jest akceptowalne) z ryzykiem trzymania danych na delikatnych
    > nośnikach elektronicznych. Myślałem że pojawią się jakieś rozwiązania

    Zakładasz, że wtedy dane nie będą przechowywane na delikatnych nośnikach
    elektronicznych? Czy czegoś nie rozumiem?

> [...]
    > przejmowania się i wnikania co jest pod spodem, ale jak dotąd nic
    > takiego nie znalazłem... Oczywiście można wynająć "bare metal" (tak

    A czym z Twojego punktu widzenia to się różni od typowego VPSa w
    kontekście przechowywania danych?

    > Może ktoś spotkał się z taka usługą?
    > Typowe rozwiązania chmurowe wymagają trzymania plików a ja chcę trzymać
    > zaszyfrowany FS z możliwością jego zdalnego montowania.

    Zaznaczyłem powyżej, że nie jestem pewien czy rozumiem o co Ci chodzi,
    ale przecież nic nie stoi na przeszkodzie zdalnego montowania
    szyfrowanych systemów plików przechowywanych na dowolnym VPSie.

  • 86. Data: 2021-03-29 11:55:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 29 Mar 2021 11:33:43 +0200, Silver Dream !
    <s...@n...net> wrote:
    > Zakładasz, że wtedy dane nie będą przechowywane na delikatnych
    > nośnikach
    > elektronicznych? Czy czegoś nie rozumiem?

    Zakładam, że dostarczyciel usługi w chmurze ma na backendzie
    redundancję i nie muszę się przejmować rodzajem nośnika.

> [...]
    > ale przecież nic nie stoi na przeszkodzie zdalnego montowania
    > szyfrowanych systemów plików przechowywanych na dowolnym VPSie.

    Nie uważasz, że VPS użyty tylko jako storage to overkill?

    --
    Marek

  • 87. Data: 2021-03-29 12:37:27
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    - <s...@g...com> napisał(a):
> [...]
    > to standardowe ubuntu mate. Zero grzebania, czy dlubania.
    > Windy jakie mam w zasiegu wzroku to zawsze cos, zawsze jakis problem.

    To jest kwestia szczęścia. Zależy jaki trafi się sprzęt i oprogramowanie. U
    Ciebie jest OK, u innych bywa gorzej. Wystarczy poczytać fora. Moje
    przypadki na Ubuntu z ostatniego czasu to brak obsługi drugiego monitora,
    dźwięk tylko na słuchawkach czy zwiechy GNOME. Do tego Firefox, którego
    maintainerzy w Ubuntu włączyli konieczność restartu przeglądarki gdy pojawia
    się aktualizacja. Do czasu restartu nie można otwierać nowych kart.

    Nie twierdzę, że Linux jest zły. Używam od lat. Ale też to długie
    doświadczenie mówi mi, że nie można losowej osobie mówić, że jak przejdzie
    na Linuksa to jej komfort pracy się z pewnością poprawi.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 88. Data: 2021-03-29 13:12:03
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]
    > bezprzewodowe mają z tym kłopot, a same AP mogą odmawiać współpracy z
    > klientem przedstawiającym się kilkoma MACami.

    Nie, to nie to, ethernet, mniej czy bardziej wirtualny, to na pewno nie
    jest ten problem.

    Pozdrawiam

    DD

  • 89. Data: 2021-03-29 15:47:47
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 29 Mar 2021 09:11:03 +0100, K napisał(a):

    > konsola i owszem, nie wiem co chce miec Irek.

    Lekkie X-y też idą bez problemu: LXDE XFCE itp.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 90. Data: 2021-03-29 15:49:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/03/2021 01:51, Silver Dream ! wrote:
    > Problem z brakiem wirtualizacji IEEE1394. W komputerze jest. Maszyna
    > wirtualna ,,nie widzi" i z tego co swego czasu dość instensywnie szukałem
    > to mogę się pozbyć nadzei na to, że kiedyś będzie.

    Możliwe, że to dlatego, że IEEE jest jedyny w swoim rodzaju, bo ma
    dostęp DMA do pamięci fizycznej. Ciężko to emulować w rozsądny sposób.

    > Mówię to w kontekście
    > tego, że nie zawsze uruchamianie innych systemów w maszynie wirtualnej
    > jest dobrym rozwiązaniem tudzież pozwala zrobić wszystko co można jeżeli
    > system chodzi bezpośrednio na maszynie fizycznej.

    Zgadza się, ale takich przykładów jest w sumie 2: skaner i kamera, w
    dodatku u kilku osób w PL ;) Więc faktycznie, w jednym promilu z 1
    promila przypadków, się nie nada ;)