  • 1. Data: 2014-11-16 09:03:05
    Temat: Pytanie do "oślepianych" przez stopy
    Od: tá´Ź

    Skoro oślepia Was czerwona żarówka 21W (lub jakiś jej odpowiednik), to w
    jaki sposób jesteście w stanie jechać np. dwukierunkową jezdnią po ciemku
    w deszczu?

    Pytam poważnie. Bardzo mnie to ciekawi.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 2. Data: 2014-11-16 10:34:58
    Temat: Re: Pytanie do "oślepianych" przez stopy
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Użytkownik "t?" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Skoro oślepia Was czerwona żarówka 21W (lub jakiś jej odpowiednik), to w
    > jaki sposób jesteście w stanie jechać np. dwukierunkową jezdnią po ciemku
    > w deszczu?

    W normalny sposób, o ile samochody mają poprawnie ustawione światła. Zauważ,
    że tylne światła przeciwmgielne to też najczęściej "tylko" żarówka 21W i to
    zazwyczaj widziana z dużo dalszej odległości, a jednak przy normalnej
    przejrzystości powietrza oślepia.

  • 3. Data: 2014-11-16 12:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik tá´? ...

    > Skoro oślepia Was czerwona żarówka 21W (lub jakiś jej odpowiednik), to
    > w jaki sposób jesteście w stanie jechać np. dwukierunkową jezdnią po
    > ciemku w deszczu?
    >
    > Pytam poważnie. Bardzo mnie to ciekawi.

    Mrugam tym, ktorzy nie mieli czasu, chęci czy odpowiednio dużo empatii aby
    ustawić sobie swiatła.
    Czas mrugania uzalezniam od stopnia oslepiania.

    P.S. Powaznie pytasz powaznie? ;-)

  • 4. Data: 2014-11-16 14:08:49
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2014-11-16 o 10:34, zhbick pisze:
> [...]
    > żarówka 21W i to zazwyczaj widziana z dużo dalszej odległości, a jednak
    > przy normalnej przejrzystości powietrza oślepia.
    Obawiam się że wątkotwórca miał na myśli światła mijania a nie tylne
    przeciwmgłowe. Poza tym jazda w deszczu na włączonych przeciwmgłowych to
    nie jest najlepszy pomysł.

    --
    Qlfon, Lublin

  • 5. Data: 2014-11-16 15:03:35
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Skoro oślepia Was czerwona żarówka 21W (lub jakiś jej odpowiednik),

    A Ciebie nie oslepia? Popatrz sobie w polmroku prosto w zarowke, moze
    byc nawet mniejszej mocy, a zaraz potem spróbuj cos przeczytac.

    > to w
    > jaki sposób jesteście w stanie jechać np. dwukierunkową jezdnią po ciemku
    > w deszczu?

    Poniewaz prawidlowo ustawione swiatla swieca tam gdzie powinny - na
    droge i lekko na prawe pobocze. Ponadto jesli nie jedziesz na czolowke,
    to odbicie od mokrej drogi jest na tyle rozproszone, ze nie jest
    istotnie nieprzyjemne. Gorzej jak miszcz zapali przeciwmglowe, te sa
    nisko nad droga i nie sa kierunkowe.
    Swiatla stopu sa z oczywistych wzgledow ustawione tak, by jadacy za nim
    kierowca dostawal prosto w oczy info, zeby sie "obudzil", bo inaczej
    przywali. I bardzo dobrze. Jak sie juz ten za zatrzyma, to zbedne jest
    sygnalizowanie, ze mam zajebiste zarowy.
    To kwestia uprzejmosci, tak samo jak wpuszczenie kogos na swoj pas, albo
    z podporzadkowanej.
    Zarowa w oczy swiecilo UB/Gestapo podczas przesluchan, mysle, ze nie bez
    powodu.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2014-11-16 20:32:53
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2014-11-16 o 14:08, Qlfon pisze:

    > Obawiam się że wątkotwórca miał na myśli światła mijania a nie tylne
    > przeciwmgłowe. Poza tym jazda w deszczu na włączonych przeciwmgłowych to
    > nie jest najlepszy pomysł.

    Wątkotwórca miał na myśli światła stopu, co zapisał w tytule wątku.
    Nawiedzeni projektanci zastosowali silne żarówki i odbłyśniki skierowane
    prosto w oczy a durni kierowcy stoją na skrzyżowaniach trzymając nogę na
    hamulcu.

  • 7. Data: 2014-11-16 20:40:50
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2014-11-16 o 09:03, t? pisze:
    > Skoro oślepia Was czerwona żarówka 21W (lub jakiś jej odpowiednik), to w

    Może nie oślepia a mocno przeszkadza.
    Postawię pytanie inaczej.
    Skoro nie przeszkadza ci reflektorek światła hamowania świecący z
    odległości jednego metra prosto w oczy to znaczy, ze prawdopodobnie masz
    zaćmę.
    Więc jak zauważysz pieszego po ciemku?

  • 8. Data: 2014-11-16 21:53:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello t-1,

    Sunday, November 16, 2014, 8:40:50 PM, you wrote:

> [...]
    > Skoro nie przeszkadza ci reflektorek światła hamowania świecący z
    > odległości jednego metra prosto w oczy to znaczy, ze prawdopodobnie masz

    Na odwrót - ludzie z zaćmą cierpią przy ostrych źródłach światła -
    oślepia ich całkowicie.

    > Więc jak zauważysz pieszego po ciemku?

    A Ty? :P

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2014-11-16 23:09:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia 16 Nov 2014 08:03:05 GMT, tᴏ napisał(a):

    > Skoro oślepia Was czerwona żarówka 21W (lub jakiś jej odpowiednik), to w
    > jaki sposób jesteście w stanie jechać np. dwukierunkową jezdnią po ciemku
    > w deszczu?

    Myślę że jeszcze bardziej muszą ich oślepiać latarnie uliczne, nie mówiąc o
    światłach na skrzyżowaniu ;)

    W dzień to w ogóle nie wychodzią z domu :)

  • 10. Data: 2014-11-16 23:10:50
    Od: tá´Ź

    zhbick wrote:

    > Zauważ, że tylne światła przeciwmgielne to też najczęściej "tylko"
    > żarówka 21W i to zazwyczaj widziana z dużo dalszej odległości, a jednak
    > przy normalnej przejrzystości powietrza oślepia.

    No właśnie nie zauważam, żeby ta żarówka mnie oślepiała.

    --
    ss??q s? ??u??ou??