  • 1. Data: 2011-03-25 15:27:47
    Temat: Pytanie o kask ;)
    Od: amos <g...@g...com>

    ostatnio w zwiazku z tym niezbyt popularnym jak wszyscy wiecie tematem
    omawiane bylo robienie loda w szczekowcu. Dawno to bylo wiec pewnie
    wielu juz nie pamieta. Zreszta ogolnie wiadomym jest takze, ze sredni
    wiek takiego precla oscyluje okolo piecdziesiatki, wiec luki w pamieci
    tez mozna zrozumiec.

    Szczesliwie zycie odkrywa przed nami coraz to nowe niespodzianki i
    ostatnio dowiedzialem sie, ze w takim kasku nie tylko mozna chodzic
    jak sie ma pryszcze, robic lody czy takie tam lecz mozna takze latac
    na motongu.

    Czy ktorys z szanownych precli moglby korzystajac ze swojego
    wieloletniego doswiadczenia podpowiedziec na co w takim kasku zwrocic
    uwage? Tym razem mowa o integralu, a w szczegolnosci:

    - czy warto wydac na kask ponad jeden kilo peelenow, czy w tym
    przedziale to tylko nalepki i malowania z wyzszej polki? Ze kask z
    lidla (czy inny za 20-300 PLN) bedzie sie roznil wykonczeniem to wiem
    - czy pinlock jest przereklamowany i czy wystarczy cos typu FigCity?
    - czy halas w roznych kaskach podobnej klasy faktycznie moze byc
    znaczaco inny?
    - czy miekkie uszczelnienia (podobne do pianek do uszczelniania okien)
    sie nie wygniataja po roku? (sa takze takie z gumy)

    Zalozony na dzis budzet to ok 600-800 PLN. Moja uwage zwrocil
    tegoroczny model Caberga - Ego - fajna wentylacja, tylko czy jednak
    nie bedzie zbyt halasliwa? Dosc lekki i dobrze wykonany.

    Z mojego skromnego doswiadczenia:
    - wazne czy sa dostepne szybki (kupuje od razu zapas, bo po roku
    wchodzi nowy model kasku i stara szybka moze byc niedostepna) - w
    przypadku znanych marek najczesciej nie ma klopotu, przynajmniej w
    pierwszym roku
    - waga, fajnie jak jest 1300g, lecz niewiele kaskow sie do tej granicy
    zbliza
    - zapiecie - dobrze jak jest z "mikroczymstam", w moim HJC wciaz sie
    samo luzuje, az musialem zszyc - problem gdy sie kominiarke pod spod
    zalozy
    - blenda fajna rzecz - w nowym garnku byc musi.

    Poki co nie robie dlugich tras, glownie latam po miescie, choc mam w
    planach w tym roku.

    Jakie marki/modele polecicie?

    --
    zdrowka
    amos

  • 2. Data: 2011-03-25 16:49:28
    Temat: Re: Pytanie o kask ;)
    Od: amos <g...@g...com>

    On 25 Mar, 16:27, amos <g...@g...com> wrote:
    > Tym razem mowa o integralu, a w szczegolnosci:

    Bylbym zapomnial. Poza pytaniem "czy jesli kask integralny to tylko w
    pinlocku?" jest inna wazna dla mnie rzecz: czy kaski integralne mocno
    roznia sie polem widzenia? Mierzylem kilka lecz poki co nie mam
    sensownych wnioskow. Na dzis latam w otwartym, co mi mocno odpowiada
    wzgledem pola widzenia. Troche mniej, gdy spojrze na rozklad uszkodzen
    kaskow w czasie wypadkow.

    --
    amos

  • 3. Data: 2011-03-26 12:05:20
    Od: "Marcin Gardela" <d...@g...pl>

    amos wrote:
    > Czy ktorys z szanownych precli moglby korzystajac ze swojego
    > wieloletniego doswiadczenia podpowiedziec na co w takim kasku
    > zwrocic uwage?

    Na wygode podczas jazdy, w zwiazku z czym zaweza ci sie krag
    poszukiwan do sklepów, które umozliwiaja przetestowanie kasku na swoim
    motorze w ruchu.
    Jak masz szajbe na pukcie bezpieczenstwa mozesz tez zajrzec do testów
    SHARP i sprawdzic ilosc gwiazdek.

> [...]
    > przedziale to tylko nalepki i malowania z wyzszej polki? Ze kask z
    > lidla (czy inny za 20-300 PLN) bedzie sie roznil wykonczeniem to

    ... i komfortem, poziomem halasu.
    Czy na integrala ponad 1kzl warto wydac - tego nie wiem, z cala
    pewnoscia moge powiedziec, ze warto na Schubertha C3 wydac 1600-1700
    zl (chyba, ze ceny w dalszym ciagu spadaja).

    > - czy pinlock jest przereklamowany i czy wystarczy cos typu FigCity?

    U mnie dziala od lat, choc jak np, obrobisz piny albo nie zamocujesz
    antyfoga idealnie to moze byc wkurwiajace, jak ci paruje szybka pod
    antyfogiem.
    W starym kasku musialem obleciec antyfoga silikonem bezbarwnym -
    dzialo sie dokladnie to, co napisalem wyzej i nie bylo juz mozliwosci
    docisniecia go do szybki.

    > - czy halas w roznych kaskach podobnej klasy faktycznie moze byc
    > znaczaco inny?

    Nie wiem co rozumiesz pod znaczaco, potrafi byc rózny, nawet sporo.

    > - blenda fajna rzecz - w nowym garnku byc musi.

    Dopóki nie przejechalem pierwszych kilkudziesieciu km z blenda - bym
    tu z toba polemizowal, teraz juz chyba nic mnie nie zmusi do kasku bez
    blendy.

    > Poki co nie robie dlugich tras, glownie latam po miescie, choc mam w
    > planach w tym roku.
    > Jakie marki/modele polecicie?

    Schubertha C3. Sory, bo to szczekowiec, ale mam skrzywienie :)

    --
    Diobeu
    VFR 800 '01