  • 1. Data: 2017-07-03 21:59:38
    Temat: Pytanie o uchwyt PCB
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Jakiś czas temu kupiłem świetny plastikowy uchwyt do montażu PCB.

    https://botland.com.pl/12980-thickbox_default/podsta
    wka-montazowa-statyw-do-plyt-pcb-uchwyt-zd-11e.jpg

    Składam w nim urządzenia, testuję. Nawet hot air znosi bez problemu. Aż
    do dziś mi wystarczał. Właśnie uruchamiałem w nim kolejny układ
    (składając urządzenie fragmentami i testując owe fragmenty). Posypały
    się iskry i koniec testów. Okazało się, że to co za plastik brałem
    (dociski PCB) to... malowane na plastik aluminium :-D Farba zeszła,
    powstało przebicie i po zabawie.

    W związku z tym mam do Was pytania:

    1. Czy jest jakiś fajny chwytak montażowy do PCB, w którym można
    testować urządzenia jednocześnie?

    2. Jeśli nie, to jak sobie radzicie z testowaniem? Podtekst jest taki,
    że mała płytka połączona kabelkami z zasilaczem i położona na macie to
    katorga gdy trzeba w ścieżki 10 mils przyrządem celować. Bez
    unieruchomienia jej to praktycznie niewykonalne. A więc jakiś inny
    chwytak tylko do testów trzeba zastosować? A potem przekładanie płytki
    z jednego do drugiego? Trochę uciążliwe...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2017-07-04 08:18:12
    Temat: Re: Pytanie o uchwyt PCB
    Od: Miller Artur <n...@d...com>

    W dniu 2017-07-03 o 21:59, Marek S pisze:
    > Witam,

    [...]
> [...]
    > chwytak tylko do testów trzeba zastosować? A potem przekładanie płytki
    > z jednego do drugiego? Trochę uciążliwe...

    rób tak, jak robią to na całym świecie, czyli dodawaj punkty testowe do
    ścieżek :-)

    a.

  • 3. Data: 2017-07-04 12:52:10
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]

    > z jednego do drugiego? Trochę uciążliwe...
    > Taka metoda montażu kawałkami wydaje mi się dziwna i tu upatrywałbym
    źródła problemu.
    Jakbyś montował od razu całość to miałbyś jedno przełożenie i to chyba
    nie byłoby takie uciążliwe.
    P.G.

  • 4. Data: 2017-07-04 13:22:37
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-07-04 o 12:52, Piotr Gałka pisze:

    > Taka metoda montażu kawałkami wydaje mi się dziwna i tu upatrywałbym
    > źródła problemu.
    > Jakbyś montował od razu całość to miałbyś jedno przełożenie i to chyba
    > nie byłoby takie uciążliwe.

    Już któryś raz mi się zdarza, że jak nie zostawię wolnej linijki to przy
    pisaniu widać, gdzie się zaczyna odpowiedź, a po wysłaniu już nie :(
    P.G.

  • 5. Data: 2017-07-04 13:32:01
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-07-04 o 13:22, Piotr Gałka pisze:

    > Już któryś raz mi się zdarza, że jak nie zostawię wolnej linijki to przy
    > pisaniu widać, gdzie się zaczyna odpowiedź, a po wysłaniu już nie :(

    I znów mnie zadziwiło. Pisząc tę poprzednią wypowiedź (Już któryś...)
    nie modyfikowałem nic wyżej, i widziałem tam źle (Taka metoda... było
    jakby kontynuacją) a jak zobaczyłem po wysłaniu to ten poprzedni (Taka
    metoda..) sam się poprawił.
    Dla upewnienia jeszcze raz sprawdziłem co by było jakbym odpowiadał na
    to wcześniejsze i jest tak jak poprzednio.

    Od kilku miesięcy używam Thunderbirda. Wcześniej (Outlook Express) nigdy
    się z takim problemem nie spotkałem.
    P.G.

  • 6. Data: 2017-07-04 13:41:32
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 lipca 2017 21:59:42 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:
> [...]
    > się iskry i koniec testów. Okazało się, że to co za plastik brałem
    > (dociski PCB) to... malowane na plastik aluminium :-D Farba zeszła,

    Stop troche hdpe w piekarniku (180 stopni, hdpe z zakretek po napojach)
    Wcisnij w forme i se uchwyt wyfrezuj tak jak ci pasuje.

    No chyba że problemem jest wlasnie ten hotair.

    W takim przypadku to trudno coś zasugerować co nie przewodzi, da sie obrobić i
    wytrzyma te 200 stopni...

  • 7. Data: 2017-07-04 14:28:51
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 04.07.2017 o 13:41, s...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > No chyba że problemem jest wlasnie ten hotair.
    >
    > W takim przypadku to trudno coś zasugerować co nie przewodzi, da sie obrobić i

    Tekstolit.

    P.P.

  • 8. Data: 2017-07-04 22:15:55
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > unieruchomienia jej to praktycznie niewykonalne. A więc jakiś inny
    > chwytak tylko do testów trzeba zastosować? A potem przekładanie płytki
    > z jednego do drugiego? Trochę uciążliwe...

    Od kilkudziesięciu lat uruchamiam bez takich uchwytów.
    Zastanawiam się nieraz czy sobie by tego nie kupić, ale jakoś mam
    wrażenie że przymocowana płytka to raczej kłopot niż wygoda...

    Uruchamiając prototyp to jakoś wolę mieć swobodny dostęp do PCB. Fakt,
    że zazwyczaj staram się w kluczowych miejscach dodawać punkty testowe na
    PCB. Ale nie zawsze i nie wszędzie.

    W seryjnych produktach, to niestety już igły testowe na szablonie, no
    ale inna sprawa.

    Ciekaw jestem, bo nie wiem, może warto spróbować i się przekonać do
    takiego uchwytu - co inni koledzy sądzą. Używacie takich wynalazków
    rzeczywiście ?

  • 9. Data: 2017-07-04 22:34:38
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 04.07.2017 o 22:15, sundayman pisze:

> [...]
    >
    > Ciekaw jestem, bo nie wiem, może warto spróbować i się przekonać do
    > takiego uchwytu - co inni koledzy sądzą. Używacie takich wynalazków

    Ja używam dokładnie takiego samego jak z linku autora wątku. Bardzo
    wygodne zarówno do montażu jak i do pomiarów - nawet do napraw jeśli
    tylko da się wywlec płytkę z naprawianego urządzenia. Fajne jest według
    mnie to, że można sobie szybko obracać płytkę top/bottom, trzyma się to
    w miarę sztywno a ręce obydwie wolne i można wygodnie operować narzędziami.

    Problemów ze zwieraniem przez te czarne "szczęki" na razie nie miałem,
    no ale to przecież załatwi kawałek jakieś miękkiej i cienkiej gumy czy
    czegokolwiek izolacyjnego, np. podkładka izolacyjna pod tranzystory.

    Jakub Rakus

  • 10. Data: 2017-07-04 23:54:28
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-07-04 o 08:18, Miller Artur pisze:

    > rób tak, jak robią to na całym świecie, czyli dodawaj punkty testowe do
    > ścieżek :-)

    Fakt, mógłbym. Szczególnie w prototypach. Ale tak czy owak nie
    rozwiązuje to problemu :)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek