  • 1. Data: 2014-11-23 09:50:10
    Temat: QNap TS-219p II
    Od: " 666" <...@...6>

    Wg instrukcji (ale to model sprzed 2,5 roku) maksymalnie 6 TB (2 x 3 TB).
    Wg tabeli kompatybilności na stronie QNap ten model akceptuje jednak większe
    dyski (przykładowo różne modele 4 TB, 5 TB WD Red, 6 TB WD Red).
    Czyli jest ograniczenie pojemności modelu TS-219p II do 6 TB (jakieś
    sprzętowe czy programowe), czy nie ma (wówczas na dziś byłoby maksimum 2 x 6
    TB)?

  • 2. Data: 2014-11-23 15:53:18
    Temat: Re: QNap TS-219p II
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2014-11-23 o 09:50, 666 pisze:
> [...]
    > Czyli jest ograniczenie pojemności modelu TS-219p II do 6 TB (jakieś
    > sprzętowe czy programowe), czy nie ma (wówczas na dziś byłoby maksimum 2

    Powinno działać, ja do jakiegoś starego QNAP-a co to wspierał
    maksymalnie dyski 3GB, wsadziłem czterogigowe i działa, a nawet nie było
    ich na liście kompatybilności.

  • 3. Data: 2014-11-23 16:23:38
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Powinno działać, ja do jakiegoś starego QNAP-a co to wspierał maksymalnie
    > dyski 3GB, wsadziłem czterogigowe i działa, a nawet nie było ich na liście
    > kompatybilności.

    Obecnie pendrive ma większą pojemność...

  • 4. Data: 2014-11-23 17:01:44
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 23/11/2014 15:23, qwerty wrote:
    > Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Obecnie pendrive ma większą pojemność...

    10 / 10
    ;)

  • 5. Data: 2014-11-23 17:49:01
    Temat: Który dysk 3TB do QNAP ?
    Od: " 666" <...@...6>

    Który z dwóch (inne modele są sporo droższe) byście wybrali do małego NAS:
    Toshiba 3,5'' 3TB 7200RPM SATA III 64MB DT01ACA300
    czy raczej:
    WD Red 3,5'' 3TB NAS SATA III 64 MB WD30EFRX

  • 6. Data: 2014-11-23 19:17:21
    Temat: Dyski 4TB WD Red do QNAP TS-219p II
    Od: " 666" <...@...6>

    Zrezygnowałem jednak z dość taniej Toshiby z uwagi na tylko roczną gwarancję
    i zamówiłem do NAS:
    2x WD Red 3,5'' 4TB SATA III 5400RPM 64MB Cache WD40EFRX NAS HD
    (Bulk/OEM, akurat dobra cena się trafiła, niemal jak za 3TB).
    Trochę loteria, czy gwarancja będzie trzyletnia, bo ponoć strona WD czasem
    nie przyjmuje numerów partii OEM.
    Podzielę się wrażeniami - no risk, no fun ;-)

    -----

  • 7. Data: 2014-11-24 00:21:12
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-11-23 09:50, 666 pisze:
> [...]
    > Czyli jest ograniczenie pojemności modelu TS-219p II do 6 TB (jakieś
    > sprzętowe czy programowe), czy nie ma (wówczas na dziś byłoby maksimum 2

    Ograniczenia w Qnapie biorą się z tego że wyższe dyski nie były
    testowane bo ich nie było jeszcze na rynku. Po testach czy przechodzi
    kontrolę jakości są dodawane do listy compatible.
    Na stronie Qnapa o ile się ie mylę masz zawsze aktualną listę dysków i
    czy się nadają czy nie.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 8. Data: 2014-11-24 13:39:14
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-11-23, o godz. 09:50:10
    " 666" <...@...6> napisał(a):

> [...]
    > TB WD Red). Czyli jest ograniczenie pojemności modelu TS-219p II do 6
    > TB (jakieś sprzętowe czy programowe), czy nie ma (wówczas na dziś

    Mój TS-219 PII bez problemu obsługuje 2x4TB DESKSTAR NAS Hitachi.
    Firmware to wczoraj wrzucony 4.1.1 ale dyski były wczesniej pod 4.0 i
    4.1. Natomiast co ciekawe RAID-1 rozjeżdżał mu się na dyskach WD RED
    1tTB.

    Zdrówko

  • 9. Data: 2014-11-24 13:53:47
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-11-24, o godz. 00:21:12
    Chris <a...@g...pl> napisał(a):

    > Na stronie Qnapa o ile się ie mylę masz zawsze aktualną listę dysków
    > i czy się nadają czy nie.

    Po czym mój nie chciał prawidłowo działać z dyskami WD RED 1TB
    widniejącymi na liście referencyjnej. ;-)
    Tzn. działał tylko co jakiś czas dyski przestawały być widoczne przez
    system. Doszedłem że działo się tak przy mirrorze - w innym układzie
    działało stabilnie. Reset pomagał na pewien czas a nie na stałe.
    Testowałem potem WD Black 2TB, WD RE4 2TB i Seagate Green 2TB. Żadne
    z nich nie były na liście ale działały bezproblemowo. Teraz - jak
    pisałem wcześniej - siedzą od dłuższego czasu 4GB. Jak je wrzucałem to
    nie były na liście kompatybilnych - teraz już są.

    Zdrówko

  • 10. Data: 2014-11-24 13:58:46
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-11-24 13:53, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

    > Po czym mój nie chciał prawidłowo działać z dyskami WD RED 1TB
    > widniejącymi na liście referencyjnej. ;-)

    Jak dobrze że moje o tym nie wiedzą :) może dla tego że to same 2TB.

    Wcześniej miałem Seagate z listy non-compatible i faktycznie tak było,
    tydzień męczarni i pomogła tylko wymiana na WD RED.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl