  • 1. Data: 2009-11-19 22:56:33
    Temat: RAW + GIMP
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    Witam
    Jaki plugin do GIMPa polecacie jesli chodzi o obrobke RAW? Mam na plytce od
    aparatu PENTAX Digital Camera Utility 4, uzywalem tego i srednio mi lezy ten
    program. Slyszalem ze UFRaw jest dobry.
    Z gory dziekuje za sugestie.
    Pozdrawiam
    Norbert

  • 2. Data: 2009-11-20 03:11:17
    Temat: Re: RAW + GIMP
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 19 of Nov 2009 23:56, Norbert wrote:

> [...]
    > plytce od aparatu PENTAX Digital Camera Utility 4, uzywalem tego i
    > srednio mi lezy ten program. Slyszalem ze UFRaw jest dobry.

    Chyba dobry ten UFRaw.
    Z Sony Alfa dostarczony był dedykowany program do RAWow.
    Nawet specjalnie zainstalowałem sobie Windows na tę okoliczność
    (nie wiem, dlaczego niu uruchamiałem w emulatorze wine).
    Windziany program wcale nie miał większej ilości funkcji,
    a o wiele gorszy interfejs. Tak więc pozostałem przy UFRaw.

    --
    nb

  • 3. Data: 2009-11-20 05:30:26
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Norbert napisał(a):

    > Jaki plugin do GIMPa polecacie jesli chodzi o obrobke RAW? Mam na plytce od
    > aparatu PENTAX Digital Camera Utility 4, uzywalem tego i srednio mi lezy ten
    > program. Slyszalem ze UFRaw jest dobry.

    UFRAW. Ale to kicha IMO jest. Pentax Photo Labolatory daje dużo większe
    możliwości. Generalnie to polecam Photoshopa Elementsa ;)

    j.

  • 4. Data: 2009-11-20 08:52:18
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    > UFRAW. Ale to kicha IMO jest. Pentax Photo Labolatory daje dużo większe
    > możliwości. Generalnie to polecam Photoshopa Elementsa ;)
    >
    > j.

    A masz go oryginalnego chociaz? Jesli tak, to mozesz go polecac.... jesli
    nie, to daruj sobie takie porady...

  • 5. Data: 2009-11-20 09:20:19
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Gamariel napisał(a):

    [...]

    > A masz go oryginalnego chociaz? Jesli tak, to mozesz go polecac.... jesli
    > nie, to daruj sobie takie porady...

    Oczywiscie ze mam oryginalnego. Kupionego w UK, w wersji angielskiej bo
    w Polsce zrobili mnie w balona i chcieli sprzedac za tyle ile tam trzeba
    bylo wydac na 2 ;)

    Nawiasem mowiac kazdy moze sobie wyprobowac bo Adobe udostepnia w pelni
    funkcjonalna wersje 30-to dniowa. Wystarczy chciec.

    j.

    ps. w tej chwili testuje LR3 wydanego jako beta i... chyba zostane przy
    PSE ;)

    pps. zmien nicka na "ormowiec" ;P

  • 6. Data: 2009-11-20 09:50:48
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    > pps. zmien nicka na "ormowiec" ;P

    Coz, Twoja zlota mysl jest powalajaca, szczerze nie wiem czy sie z tego
    smiac, czy moze Ci wspolczuc. Moja wypowiedz nie byla zgryzliwa, ale po
    Twojej to ktos impulsywny moglby po prostu zaserwowac Ci "cios z plaskiej"
    ale jeszcze cos lepszego w zastepstwie, badz po prostu przemilczec ten hit
    krasomowczy.

  • 7. Data: 2009-11-20 09:55:00
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Gamariel napisał(a):

    [...]

> [...]
    > ale jeszcze cos lepszego w zastepstwie, badz po prostu przemilczec ten hit

    Oczywiscie, ze byla zgryzliwa oraz IMO obrazliwa. Teraz widze, ze
    mentalnosc spolecznego policjanta bardzo szybko prowadzi do uzywania
    palki tam gdzie wystarczyloby zwykle "przepraszam"...

    PLONK

    j.

  • 8. Data: 2009-11-20 10:52:05
    Od: d...@z...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >UFRAW. Ale to kicha IMO jest. Pentax Photo Labolatory daje duzo wieksze
    >mozliwosci. Generalnie to polecam Photoshopa Elementsa ;)

    UFRAW nie jest zadna kicha ;)
    UFRAW wyciagnie Ci najwiecej z RAW-a.

    Mam wersje portable GIMP-a z dodanym najnowszym UFRAW-em.
    Rozpakowujesz - Uruchamiasz... i dzialasz.
    Dariusz W.

    Zamien w e-mail x na kropke

  • 9. Data: 2009-11-20 11:21:08
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    > UFRAW nie jest zadna kicha ;)
    > UFRAW wyciagnie Ci najwiecej z RAW-a.
    >
    > Mam wersje portable GIMP-a z dodanym najnowszym UFRAW-em.
    > Rozpakowujesz - Uruchamiasz... i dzialasz.

    Jesli wszyscy mowia UFRAW to Wam wierze ;) Chce byc legalny, a nie mam kasy
    na zadne Lightroomy itd, wiem ze sciagniecie na emule to chwilka, ale po co
    skoro obecny GIMP pozwala praktycznie na to samo i jest darmowy.
    Analogicznie z OpenOfficem, dlaczego instytucje publiczne uzywaja nadal M$.
    Pozdrawiam
    Norbert

  • 10. Data: 2009-11-20 12:32:20
    Od: d...@z...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

> [...]
    >skoro obecny GIMP pozwala praktycznie na to samo i jest darmowy.
    >Analogicznie z OpenOfficem, dlaczego instytucje publiczne uzywaja nadal M$.

    Ktos... globalnie narzuca innym standardy wymiany dokumentow i stad
    produkty Microsoft sa takim elementem, ze musisz miec
    pod to odpowiednie narzedzia.

    OpenOffice otwiera dokumenty ale nie przedstawia ich zawartosci
    w 100% zgodnosci tak jak bylo zrobione pod M$.

    Tak samo to dziala w druga strone.

    --
    Co innego jak robisz dla siebie i przetwarzasz cos...
    pod wlasne potrzeby ;)

    Nie musisz wydawac kasy na narzedzia jak masz
    inne darmowe... ktore Ci starcza ;)

    Dla wielu to co ma GIMP jest w zupelnosci wystarczajace i
    zrobisz tym wiele zaawansowanych spraw.

    Dariusz W.

    Zamien w e-mail x na kropke