  • 1. Data: 2009-01-19 19:28:35
    Temat: RAW dla początkującego
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    Witam.
    Polećcie, proszę, jakąś stronę na której można coś poczytać o formacie
    RAW i jego obróbce. Język polski preferowany. Dzięki.
    TM

  • 2. Data: 2009-01-19 20:11:21
    Temat: Re: RAW dla początkującego
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "TM" napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Polećcie, proszę, jakąś stronę na której można coś poczytać o formacie RAW
    > i jego obróbce. Język polski preferowany. Dzięki.

    Nie wiem czy jest sens cokolwiek tu czytac :) Jak bedziesz mial aparat ktory
    robi RAW-y, to dostaniesz odpowiednie oprogramowanie,
    i w nim sie pobawisz. I od razu bedziesz widzial, jakie opcjie co
    zmieniaja.; RAW to nie jest nic skomplikowanego. Po prostu po zrobieniu
    fotki, juz na dysku (w niektorych aparatach juz w aparacie) mozesz zmienic
    niektore parametry ekspozycji tak, jak bys je ustawial przed zrobieniem
    zdjecia.

  • 3. Data: 2009-01-19 20:33:41
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Ajgor:

> [...]
    > niektore parametry ekspozycji tak, jak bys je ustawial przed zrobieniem

    Chyba sam powinieneś poczytać czym jest raw.

  • 4. Data: 2009-01-19 20:34:23
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze TM:

    > Polećcie, proszę, jakąś stronę na której można coś poczytać o formacie
    > RAW i jego obróbce. Język polski preferowany. Dzięki.

    To zależy w jakiej wywoływaczce. RAW daje ci możliwość zmiany balansu bieli
    i udostępnia znacznie większą dynamikę niż JPG.

  • 5. Data: 2009-01-19 23:21:01
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Ajgor wrote:
    > Użytkownik "TM" napisał w wiadomości
    >
    > Nie wiem czy jest sens cokolwiek tu czytac :) Jak bedziesz mial
    > aparat ktory robi RAW-y, to dostaniesz odpowiednie oprogramowanie,
    ...i zniechecisz sie do RAWow na dobre ;-)

    PS: Jest jakis producent aparatow, dajacy do rawów coś co się nadaje do
    instalacji na dysku?

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 6. Data: 2009-01-19 23:29:17
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Mikolaj Tutak:

    > PS: Jest jakis producent aparatow, dajacy do rawów coś co się nadaje do
    > instalacji na dysku?

    Ponoć Canon.

  • 7. Data: 2009-01-20 06:44:15
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Mikolaj Tutak napisal:
    > PS: Jest jakis producent aparatow, dajacy do rawów coś co się nadaje do
    > instalacji na dysku?

    Nikon do D300 dodawal NXCapture.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2009-01-20 06:56:09
    Od: j...@a...at

    On 20 Jan., 00:21, "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*...@send.no.spam>
    wrote:

    > ...i zniechecisz sie do RAWow na dobre ;-)
    >
    > PS: Jest jakis producent aparatow, dajacy do rawów coś co się nadaje do
> [...]

    w ostatnim czasie porownywalem kilka wywolywarek Raw ow
    w zasadzie wszytkie robia to samo ( tzn dochodze do tych samych
    wynikow) , rozny jest tylko ksztalt i nazwanie pokretel i rozna
    ergonomia co jest wazne.
    canon dodaje program szalenie wygodny w obsludze , szybki , bez
    zbednych wodotryskow pozwalajacym na to samo co wiele innych np LTR z
    jednym wyjatkiem czego nie moge zrozumiec - canon nie pozwala na obrot
    zdjecia o dowolny kat jedynie o wielokrotnosci 90 st.
    ale najczesciej przy obrobce i tak trzeba sie wspierac bardziej
    rozwinietymi programami wiec mozna sie z tym uporac .

    XXX

  • 9. Data: 2009-01-20 07:52:09
    Od: bans <g...@o...pl>

    j...@a...at pisze:

    > jednym wyjatkiem czego nie moge zrozumiec - canon nie pozwala na obrot
    > zdjecia o dowolny kat jedynie o wielokrotnosci 90 st.

    Do szału mnie to doprowadza! :/

    --
    bans

  • 10. Data: 2009-01-20 08:36:50
    Od: "AdamCCS" <c...@e...pl>

    > PS: Jest jakis producent aparatow, dajacy do rawów coś co się nadaje do
    > instalacji na dysku?
    NIKON Capturw NX
    AdamCCS