  • 1. Data: 2011-09-15 09:39:39
    Temat: Rain Screen - niewidzialna wycieraczka
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Używacie takiego specyfiku na frontową/boczne szyby? Jakich prodeucentów
    polecacie i jak to się trzyma? Kumpel mi polecił "zestaw" jaki zastosował u
    siebie, wraz z dokładną instrukcją jak zrobić, żeby jedna aplikacja
    przetrwała 3-6 mies -- ogólnie jest bardzo zadowolony, aczkolwiek zaznacza,
    że trzeba się przyzwyczaić do nowego "zachowania" kropli wody podczas
    opadów.

    PS przy okazji możę podpowiedzie jak pozbyć się rys, mikro dziurek i
    "pypci" (nie wiem co to za pypcie, ale ręcznie ścierą się tego zedrzeć nie
    daje) z przedniej szyby? Ktoś praktykował polerowanie szyby tarczą, w
    połączeniu z jakimś preparatem do tego celu?

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 2. Data: 2011-09-15 09:41:45
    Temat: Re: Rain Screen - niewidzialna wycieraczka
    Od: "Adam Szewczak" <horses_usuń@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > daje) z przedniej szyby? Ktoś praktykował polerowanie szyby tarczą, w
    > połączeniu z jakimś preparatem do tego celu?

    Co do PS to chyba najlepiej wymienic szybe. Polerowac mozna jak ktos nie
    uzywa samochodu w nocy :P
    Pypcie to albo masz od zywicy (wyczyscic chemicznie), albo ktos cos np cial
    albo spawal w okolicy i sie szyba podtopila bo i takie przypadki widzialem.

    A propo wynalazkow na szybe to widzialem reklame f-my Warsfoll ktora oferuje
    folie na przednia szybe taka chroniaca przed uderzeniami kamieni, ot
    ciekawe.

    PZDr
    Adam

  • 3. Data: 2011-09-15 09:45:16
    Od: K <g...@z...gov.pl>

    W dniu 15-09-2011 09:39, Myjk pisze:

> [...]
    > daje) z przedniej szyby? Ktoś praktykował polerowanie szyby tarczą, w
    > połączeniu z jakimś preparatem do tego celu?

    przylaczam sie do pytania, bo jestem bliski wymiany szyby.

  • 4. Data: 2011-09-15 09:48:29
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    Myjk wrote:
> [...]
    > bardzo zadowolony, aczkolwiek zaznacza, że trzeba się przyzwyczaić do
    > nowego "zachowania" kropli wody podczas opadów.

    Używam niewidzialnej wycieraczki (kupiłem na Orlenie). Co do bocznych szyb i
    lusterek polecam bo efekt jest taki, ze brud sie mniej osadza a po deszczu
    nie ma smug na szybach. Widoczność na boki i w lusterkach podczas deszczu
    dużo lepsza. Z przedniej szyby szybko to zmyłem bo nie umiełem sie
    przyzwyczaić to efektu MATRIX. Kosztowało to 17 zeta więc nie bylo szkoda.
    Operację na szybach bocznych powtarzam co ok 4-5 tygodni. Wkurzało mnie tez
    mazanie wycieraczek przednich po zastosowaniu tego specyfiku. Może to
    kwestia wycieraczek ale i tak krople wody wędrujące w górę bardzo mi
    przeszkadzały. Śmierdziało to ruskim spirytem więc nie wiem czy to
    przypadkiem nie jest jakiś alkohol albo pochodna.

  • 5. Data: 2011-09-15 09:49:22
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Thu, 15 Sep 2011 09:39:39 +0200, Myjk napisał(a):

> [...]
    > przetrwała 3-6 mies -- ogólnie jest bardzo zadowolony, aczkolwiek zaznacza,
    > że trzeba się przyzwyczaić do nowego "zachowania" kropli wody podczas

    Najpierw sprawdź sobie działanie (w dłuższej perspektywie czasu) tego
    typu preparatów w mało widocznym miejscu, bo może się okazać iż wcale
    nie będziesz z tego wynalazku zadowolony. Ja po próbach zabawy z tymi
    preparatami kilka lat temu (może teraz ta chemia jest bardziej
    udoskonalona?) do przedniej szyby już bym tego nie użył.
    Co innego w przypadku szyb bocznych/tylnej - tutaj sobie chwalę użycie
    tych preparatów. Podczas jazdy w deszczu mam wręcz suche wszystkie
    boczne szyby, a i tylna (auto kombi) nie brudzi się tak jak bez użycia
    'niewidzialenj wycieraczki'.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 6. Data: 2011-09-15 09:53:09
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 15.09.2011 09:45, K pisze:

    > przylaczam sie do pytania, bo jestem bliski wymiany szyby.

    I to jest jedyne sensowne rozwiązanie.
    Warto wcześniej o tym pomyśleć i wykupić w ubezpieczalni pakiet "szyby"
    a potem trzeba pomóc szybie się zepsuć bardziej..

  • 7. Data: 2011-09-15 09:56:40
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 15.09.2011 09:41, Adam Szewczak pisze:

    > Pypcie to albo masz od zywicy (wyczyscic chemicznie), albo ktos cos np
    > cial albo spawal w okolicy i sie szyba podtopila bo i takie przypadki
    > widzialem.

    Nie nie, ta są malutkie odpryski, małe dziurki w szybie, też tak miałem.
    Weź lupę i sobie pooglądaj.
    U mnie problem się rozwiązał jak to jakiś koleś wyjechał z
    podporządkowanej, poduszka powietrzna załatwiła szybę. A i reflektory
    też mam nowe i sobie chwalę:)

  • 8. Data: 2011-09-15 10:12:16
    Od: "Adam Szewczak" <horses_usuń@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:j4sb3p$5a4$...@n...news.atman.pl...

> [...]
    > U mnie problem się rozwiązał jak to jakiś koleś wyjechał z
    > podporządkowanej, poduszka powietrzna załatwiła szybę. A i reflektory też

    Odpryski tez sa bo to w koncu na ulicach zalega piasek (kwarc) i czyni
    dosc znaczne szkody. Ostatnio demontowalem lampe przeciwmgielna i jest ona
    poprostu wypiaskowana.

    PZDr
    Adam

  • 9. Data: 2011-09-15 10:33:37
    Od: "MiKhau" <J...@w...pl>

    > Używacie takiego specyfiku na frontową/boczne szyby?

    Jak Koledzy napisali powyżej - na boczne szyby, tył światła i lusterka -
    pomysł OK, na przednią - nie zawsze i nie każdemu pasuje (mi też nie)

    za to
    metoda ta świetnie się sprawdza przy wszelkiego rodzaju szybach/ekranach
    dotykowych (iPady, PDA inne touchscreeny itp) - jest zdecydowanie lepiej
    tzn. nie łapie odcisków palców, smarowania, nie łapie kurzu, duużo lepiej
    sie ew. czyści (jak już coś złapie).

    MiK

  • 10. Data: 2011-09-15 10:51:38
    Od: K <g...@z...gov.pl>

    W dniu 15-09-2011 09:53, Albercik pisze:

    > I to jest jedyne sensowne rozwiązanie.
    > Warto wcześniej o tym pomyśleć i wykupić w ubezpieczalni pakiet "szyby"
    > a potem trzeba pomóc szybie się zepsuć bardziej..

    a oddadza kase jak za oryginal, czy jak za niskiej jakosci chinski
    zamiennik? przerabiales cos takiego?