  • 1. Data: 2012-04-29 20:50:52
    Temat: [1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym silniku
    Od: gregor <g...@s...pl>

    Witam

    Mam skodę ... i problem z silnikiem.
    Opisywałem problem ale mam nowe info z tym problemem

    Otóż na ciepłym silniku przy próbie odpalenia telepie nim (pracuje tak
    jakby na 3 cylindrach i dodatkowo dźwięki szklanek)

    Byłem u mechanika i stwierdził, że jest to wina pompy bo ma jakieś
    niestandardowe pomiary na kompie i zdiagnozował pompę.
    Dzwoniłem do fachowca od regeneracji pomp z mojego opisu stwierdził, że
    na 90% jest to wina pompy.

    No i zapewne tak jest koszt regeneracji od 500 do 1500 (czy to normalny
    przedział ?)

    Silnik na zimnym uruchamia się zawsze za 1 razem, a po udanej próbie
    (nawet jak jest ciepły i za np. 3 razem uda mi się go odpalić bez
    telepania) to pracuje bardzo dobrze jest żwawy i mało pali

    czy ta usterka wymaga regeneracji pompy ? to jest przecież moment
    przekręcenie kluczyka, ma to aż tak wielkie znaczenie na telepanie
    silnika ?

    dzięki za porady (w końcu pewnie i tak pojadę do fachowca od pomp ale
    nigdy nie wiadomo ...)

    gregor

  • 2. Data: 2012-04-29 21:12:00
    Temat: Re: [1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciepłym silniku
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-04-29 20:50, gregor pisze:
> [...]
    > silnika ?
    >
    > dzięki za porady (w końcu pewnie i tak pojadę do fachowca od pomp ale

    Onegdaj miałem identyczne objawy w feli 1.9 D. Na zimnym palił od ręki
    przy -30 (no, może trzeba była 2x świece podgrzać), ale na ciepłym
    - hmmm, często odpalić nie chciał, a jak już, odpalał jak stary diesel
    i wyglądało, że w połowie padaczka. Winny był jakiś czujnik, a nie
    pompa - no, ale tam miałem Lucasa...

  • 3. Data: 2012-04-29 21:41:09
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "gregor" <g...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Mam skodę ... i problem z silnikiem.

    a co to za pompa? to VP, czy PD?

    Spróbuj pojechać do tjunera - może zwiększy dawkę rozruchową i problem
    zniknie.

  • 4. Data: 2012-04-29 22:00:34
    Temat: Re: [1.9 TDI] problem z odpalaniem na ciep?ym silniku
    Od: gregor <g...@s...pl>

    W dniu 2012-04-29 21:41, Arbiter pisze:

    > Spr?buj pojecha? do tjunera - mo?e zwi?kszy dawk? rozruchow? i problem
    > zniknie.

    kodowanie ...

    nie wiem piszę z "pamięci" mam skodę 1.9 TDI 90KM AGR

    gregor

  • 5. Data: 2012-04-29 22:52:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 29 Apr 2012 20:50:52 +0200, gregor

    > Byłem u mechanika i stwierdził, że jest to wina pompy bo ma
    > jakieś niestandardowe pomiary na kompie i zdiagnozował pompę.

    Przyczyn szukaj w xCV (Control Valves), tj. TCV, SCV etc.

    --
    Pozdor Myjk

  • 6. Data: 2012-04-30 19:51:20
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

> [...]
    >
    > czy ta usterka wymaga regeneracji pompy ? to jest przecież moment
    > przekręcenie kluczyka, ma to aż tak wielkie znaczenie na telepanie

    Twój problem jest bardzo powszechny. Zwykle najtańszym rozwiązaniem jest
    podniesienie startowej dawki paliwa. Jednakże główną przyczyną jest
    zużywająca się pompa paliwa. Ciepłe paliwo (80-90oC) ma znacznie
    mniejszą gęstość niż zimne. Stąd pompa paliwa potrzebuje znacznie
    wyższych obrotów aby dać właściwe ciśnienie. Przy niskim ciśnieniu
    paliwa, zbyt mało go jest wtryskiwane do cylindrów. Dlatego bywają w 1.9
    TDI problemy z rozruchem na ciepłym.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 7. Data: 2012-05-01 10:13:57
    Od: gregor <g...@s...pl>

    W dniu 2012-04-30 19:51, Czeslawek pisze:

> [...]
    > wyższych obrotów aby dać właściwe ciśnienie. Przy niskim ciśnieniu
    > paliwa, zbyt mało go jest wtryskiwane do cylindrów. Dlatego bywają w 1.9

    Dzięki wielkie za wyjaśnienie sprawy to być może rozwiąże mój problem z
    ty stukaniem o ile uda mi się ustawić prawidłową dawkę paliwa przy
    rozruchu (ew. pofatyguję się to tjunera)

    ale międzyczasie zauważyłem dość niepokojącą sytuację (a być może tak ma
    być)

    mam sparciałe przewody prowadzące od pompy do wtrysków (głownie ten od
    pompy do 4 od lewej wtrysku, na moje oko nie ma tam prześwitu chociaż
    drut przechodzi ma długość ok 10cm.) jak go "przeczyściłem" to jakby
    objaw się u normalizował i rzadziej telepie silnikiem być może to efekt
    placebo ale przewody paliwowe i tak wymienię bo są w fatalnej kondycji

    dodatkowo zauważyłem spory pęcherzyk powietrza między filtrem paliwa a
    pompą jak odpalam silnik to znika gdzieś w pompie ale jak już go zgaszę
    wraca ten pęcherzyk z powrotem do wężyka - ma szerokość ok 2 cm. czy to
    normalne, że w przewodzie "wisi" bąbel powietrza ?

    gregor

  • 8. Data: 2012-05-01 10:35:47
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-05-01 10:13, gregor pisze:
    > W dniu 2012-04-30 19:51, Czeslawek pisze:
    >

    > mam sparciałe przewody prowadzące od pompy do wtrysków (głownie ten od
    > pompy do 4 od lewej wtrysku, na moje oko nie ma tam prześwitu chociaż
    > drut przechodzi ma długość ok 10cm.)

    prawdopodobnie chodzi o przewody powrotne (nadmiar paliwa wraca z
    wtrysków i pompy do zbiornika.
    raczej bez znaczenia dla sprawy choć warto wymienić bo to są groszowe
    rzeczy.

> [...]
    > wraca ten pęcherzyk z powrotem do wężyka - ma szerokość ok 2 cm. czy to
    > normalne, że w przewodzie "wisi" bąbel powietrza ?

    nie
    ale dlaczego paliwo wraca ci z pompy w kierunku filtra?
    sprawdź zaworki an ręcznej pompce paliwa.

  • 9. Data: 2012-05-01 10:45:42
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-05-01 10:35, nazgul pisze:

    > nie
    > ale dlaczego paliwo wraca ci z pompy w kierunku filtra?
    > sprawdź zaworki an ręcznej pompce paliwa.

    W 1.9TDI nie ma ręcznej pompki paliwa. Zaworki zwrotne są w pompie
    paliwa. Też tam są specjalne sitka i kanaliki mające za zadanie
    "odpowietrzyć" paliwo.
    Podsumowując to bąbelków nie powinno być. Dlatego warto wcześniej
    wymienić same przewody paliwowe, może to pomoże. Koszt niewielki, a i
    zrobić można samemu.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 10. Data: 2012-05-01 11:15:38
    Od: gregor <g...@s...pl>

    W dniu 2012-05-01 10:35, nazgul pisze:

    > ale dlaczego paliwo wraca ci z pompy w kierunku filtra?

    pewnie jak pompa przestaje pracować to zasysa się do środka wydaje się
    to w miarę normalne, a że przewód między filtrem paliwa a pompą jest
    przeźroczysty to widać ten bąbel jak wraca z pompy paliwa ...

    nie mam u siebie pompki jak można odpowietrzyć ten układ ? spuścić
    trochę ropy i założyć z powrotem ? pewnie znowu będzie bąbel :(

    gregor