  • Data: 2014-12-16 20:50:09
    Temat: Re: 10 mniej nie wystarczyło
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-12-16 16:58, bartosz pisze:
    > Moze "z waszym", kolego - "z naszym" sie nie kloci, a wrecz tzw. policjanta
    > powinno sie ukarac przykladne by dac jemu podobnym jasny sygnal, ze wiecej
    > uprawnien to takze wiecej odpowiedzialnosci

    Znaczy się że pojazd uprzywilejowany ma jeździć bezpieczniej od
    zwykłego? Przecież jest właśnie na odwrót - uprzywilejowanemu pozwalamy
    na więcej (to "więcej wolności" oznacza "mniej bezpieczeństwa"). Robimy
    to (wali mnie to, że ci się nie podoba pluralis majestatis) dlatego, że
    godzimy się na to, że szybsze znalezienie się na miejscu pożaru jest na
    tyle ważne, że możemy zwiększyć prawdopodobieństwo wypadku w czasie
    dojazdu. Ale z tego powodu musimy ograniczyć odpowiedzialność karną
    formalnego sprawy (zachowując odpowiedzialność cywilną).

    > i ze zaleznosc ta nie powinna
    > byc liniowa, ale nawet ekspotencjalna.

    Trudne słowo. Pisze się eksponencjalna.

    --