  • Data: 2017-07-27 00:25:39
    Temat: Re: 100C
    Od: JaNus <bez@adresu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-07-26 o 11:30, HF5BS pisze:
    > To nie lepsze by były ogniwa paliwowe, czy z wymiennym elektrolitem?
    > Tak, że mam aku, jak trzeba, to zjeżdżam na stację i tankuję, ale
    > elektrolit, stary odciągają i sobie gdzieś-tam podładowują i
    > następnemu chętnemu sprzedają.

    Chyba coś żeś w maliny pojechał tym swoim pomysłem. Wprawdzie nie wiem,
    jak wygląda ta kwestia w akumulatorach litowo-cośtam'owych, ale w
    przypadku ołowiowych (jak wiem) cykl przemian związanych z roz~ i
    naładowaniem - obejmuje nie tylko elektrolit, ale też i elektrody:
    osadzają się na nim sole podczas ładowania, zaś przy rozładowaniu
    wędrują na drugą stronę. Więc żadne tankowanie elektrolitu nie "dopełni"
    rozładowanego aku!
    Natomiast można by wymieniać na stacji całego grzmota, pudło z
    elektrolitem i elektrodami. Tylko że wchodziła by w paradę delikatna
    kwestia odpowiedzialności za niszczący sposób używania aku, czyli tego,
    że stacja "paliw" nie miała by pewności (klient takoż), czy do wymiany
    nie dokłada: oddaje sprawne bateria, w zamian za mocno już wyeksploatowane.