    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: 144 prawka odebrane pierwszego dnia
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <X...@1...0.0.1>
    <e...@g...com>
    Date: Wed, 3 Jun 2015 21:23:09 +0200

    Dnia Wed, 3 Jun 2015 03:21:58 -0700 (PDT), k...@g...com
    napisał(a):
    > Wczoraj w nocy jakiś dwóch dziennikarzy i chyba ważny paolicmajster
    > o tym rozmawiali. Policmajster twierdzi że nastąpił skokowy spadek
    > pewnych wykroczeń związanych z przekraczaniem prędkości.
    > Potwierdził to dziennikarz który pytał patrol z radarem. Policjanci
    > od radaru mówili mu że nic nie są w stanie zarobić a za 61 na 50 na
    > głupków nie będą wychodzili żeby łapać. I że kolejny dzień
    > praktycznie bez utargu mają.

    Tych 144 (juz ponoc 1200) swiadczy o tym, ze szybko jezdzacych nie
    brakuje. Co zreszta widac na drogach, choc moze nie az tak jak
    dawniej. Wiec spadku dochodow spodziewalby sie w cb, janosiku, kojocie
    itp.

    No chyba, ze panowie policjanci byli nastawieni na mandaty po 500. Ale
    watpie, bo jak juz lapali, to raczej od +20, moze nawet od +15.

    > Że mniej wypadków, policmajster ocenił
    > to na utrzymujący się trend spadkowy. Na tyle widoczny że może
    > powiedzieć że jest mniej.

    Tyle, ze trend spadkowy mamy od 10 lat czy wiecej.

    > I że to dobrze bo przynosi duże
    > oszczędności budżetu państwa. Z tym się akurat zgadzam że
    > oszczędności budżetu związane z brakiem mandatów bo jest mało
    > przekroczeń prędkości. Niższe prędkości to lżejsze wypadki. Koszt
    > budżetu związany z wypadkami to 30-40 mld złotych rocznie. A z
    > mandatów jak dobrze pójdzie mogą zebrać miliard. Wypadki są tym
    > kosztowniejsze im prędkość była wyższa. To jak zbiorą 300 milionów
    > mniej z mandatów a budżet zaoszczędzi na tym 10 miliardów to należy
    > przed trybunałem postawić posłów że wcześniej tego prawa nie
    > uchwalili.

    Ale budzet straci. Spoleczenstwo moze oszczedzi 10 mld, ale budzet
    znacznie mniej, a sporo straci - vat od napraw itp.

    Poza tym 10 mld to teraz gdzies suma skladek OC, wiec zmniejsz
    szacunek do 2 mld ... chociaz, patrzac po Szwecji czy Anglii, to
    faktycznie tych wypadkow moze ubyc wieksza czesc.

    > Pozytywnych skutków nowych przepisów będzie sporo.
    > Spadnie zużycie paliwa i trzeba będzie go mniej kupić za granicą co
    > poprawi bilans w handlu zagranicznym Polski.

    I trzeba bedzie podniesc akzyze, bo budzet za malo zarobi :-)

    > Mniejsze obciążenie
    > budżetu skutkami wypadków. Niewielki wzrost zatrudnienia w
    > transporcie samochodowym. Powinna też spaść składka na
    > ubezpieczenie OC.

    W cuda wierzysz - wiecej wydadza na reklame w TV :-)

    > Pomimo że nie przybędzie ani lekarzy ani
    > pielęgniarek to będą mieli mniej pracy z ofiarami wypadków i
    > zaoszczędzony czas dostaną inni chorzy.

    Eee, jakby rzad chcial, to by zwiekszyl ilosc lekarzy.

    > Wzrost, może nieduży ale
    > wzrost to wzrost, zapotrzebowania na usługi hotelarskie i
    > gastronomiczne. Plus ujemny to że niektórzy sobie nie
    > pozapiedalają.

    Plus wzrost czasu podrozy, plus coraz wieksze domaganie sie autostrad

    J.