  • 1. Data: 2015-05-25 17:45:43
    Temat: 144 prawka odebrane pierwszego dnia
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    W mediach pojawiła sie liczba 144 - ponoc tyle PJ zabrali kierowcom
    pierwszego dnia za przekroczenie predkosci powyzej 50km/h.

    Pytanie do grupowych statystyków - czy to duzo?
    Czy ktos wie, ile srednio policja dawała przed nowymi przepisami dziennie
    mandatów za przekroczenie powyzej 50km/h w terenie zabudowanym?

    Czy w ogole sa takie dane dostepne?

    Dane potrzebne aby odpowiedziec na pytanie: czy policja zrobiła celową
    lapanke, aby pokazać, jak bardzo były potrzebne zmiany w przepisach.

  • 2. Data: 2015-05-25 18:06:19
    Temat: Re: 144 prawka odebrane pierwszego dnia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
> [...]
    >dziennie
    >mandatów za przekroczenie powyzej 50km/h w terenie zabudowanym?

    Raczej nie.

    >Dane potrzebne aby odpowiedziec na pytanie: czy policja zrobiła
    >celową
    >lapanke, aby pokazać, jak bardzo były potrzebne zmiany w przepisach.

    IMO - mala medialna pokazowke sobie urzadzili, ale ... czy to zle ?
    Jesli tyle jezdzisz, to predzej czy pozniej wpadniesz, a tak - czuj
    sie ostrzezony.

    Zreszta w radiu trabili ze dwa tygodnie wczesniej, ze to juz za chwile
    wchodzi ... widac niektorzy sa odporni na wiedze :-)

    J.

  • 3. Data: 2015-05-25 19:00:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Raczej nie.

    Szkoda.

    > IMO - mala medialna pokazowke sobie urzadzili, ale ... czy to zle ?
    > Jesli tyle jezdzisz, to predzej czy pozniej wpadniesz, a tak - czuj
    > sie ostrzezony.

    Ja tyle nie jezdze.
    Pisałem juz ze jedyny powód dla ktorego mogłbym wpasc w sidla nowych
    przepisów to:
    - nieuwaga, zle ustawiony znak etc
    - burdel zwiazany z urzadzeniami ktore mierza sobie co chca i sa uzytkowane
    w sposób niezgodny z instrukcją.

    Pytam o to bo kolega bartosz dokładnie twierdzi, ze to byla popisówka, a
    mnie sie wydaje ze 144 mandaty 500zł na cała Polske to nie jest az tak
    wiele.
    Może jakos inaczej to sie da oszacowac?

    > Zreszta w radiu trabili ze dwa tygodnie wczesniej, ze to juz za chwile
    > wchodzi ... widac niektorzy sa odporni na wiedze :-)

    Pełna zgoda.

  • 4. Data: 2015-05-25 19:20:59
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-05-25 o 17:45, Budzik pisze:
    > W mediach pojawiła sie liczba 144 - ponoc tyle PJ zabrali kierowcom
    > pierwszego dnia za przekroczenie predkosci powyzej 50km/h.
    U mnie pojawił się patrol z suszarką na ulicy, gdzie jest ograniczenie
    do 20 km/h (samo ograniczenie pojawiło się niedawno). Podobno w sobotę w
    nocy mieli niezły "odstrzał jeleni", jak towarzystwo wracało z
    dyskoteki. Ulica, jak ulica, niezbyt szeroka, po jednej stronie domy
    jednorodzinne, a z drugiej dochodzi kilka uliczek poprzecznych z osiedla
    bloków. Ja bym tam "20" na pewno nie postawił, ale może ja pirat jakiś
    jestem.
    Jacek

  • 5. Data: 2015-05-25 20:19:36
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

> [...]
    - nieuwaga, zle ustawiony znak etc
    - burdel zwiazany z urzadzeniami ktore mierza sobie co chca i sa uzytkowane
    ---
    Jesteś pewien, że na dwupasmowej drodze w środku miasta nie przekraczasz o
    50 ??? Jak kiedyś jechałem na urlop to w centrum jakiegoś miasta natrafiłem
    na szerokiej 3-pasowej jezdni na 3-krotne ograniczenie do 30 bodajże,
    3-krotnie obstawione, co praktycznie gwarantowało wpadkę i tylko CB
    ograniczało żniwa.

[...]
    Mandaty ? Chyba odebranie prawka. Nie wiem zupełnie po co zastanawiać się
    czy 144 kierowców dziennie łapanych na 50-km przekroczeniu to dużo czy mało
    jak dokładnie każdego normalnego kierowcę można tak utrafić. Samo
    penalizowanie rażących wykroczeń nie jest tutaj problemem tylko znany od lat
    sposób ich wykrywania. Wjazdy do miast, zjazdy w dół, obwodnice (jakiś debil
    ostatnio w moim mieście formalnie zorganizował na takiej obwodnicy punkt
    kontroli policji). Żeby penalizacja miała sens to by trzeba najpierw
    rozgonić tych obiboków, którzy tak chętnie egzekwują prawo a jak przychodzi
    do czegokolwiek innego to rozkładają ręce bo im się nie chce np d...y ruszyć
    ze stołka.

    > Zreszta w radiu trabili ze dwa tygodnie wczesniej, ze to juz za chwile
    > wchodzi ... widac niektorzy sa odporni na wiedze :-)

    Pełna zgoda.
    ---
    A ja myślę, że żeby słuchać radia czy gapić się w tv, które emitują głównie
    reklamy przeróżnego gówna, to trzeba mieć trochę nierówno pod kopułą :-)

  • 6. Data: 2015-05-25 20:50:21
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

> [...]
    >
    > Pytam o to bo kolega bartosz dokładnie twierdzi, ze to byla popisówka, a
    > mnie sie wydaje ze 144 mandaty 500zł na cała Polske to nie jest az tak

    Sprecyzuj: 144 postepowania z tytulu jednego tylko rodzaju wykroczenia w
    ciagu doby.

    bart

  • 7. Data: 2015-05-25 20:53:22
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > Mandaty ? Chyba odebranie prawka.

    W sumie rzeczywiscie jak to jest: odebranie pj bez mandatu, mandat i
    odebranie czy jeszcze co innego?

> [...]
    > normalnego kierowcę można tak utrafić. Samo penalizowanie rażących
    > wykroczeń nie jest tutaj problemem tylko znany od lat sposób ich

    Mnie o to wlasnie chodzi - o "akcyjnosc" postepowania lapaczy.

    Otoz to.

    bart

  • 8. Data: 2015-05-25 22:00:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

> [...]
    > ograniczenie do 30 bodajże, 3-krotnie obstawione, co praktycznie
    > gwarantowało wpadkę i tylko CB ograniczało żniwa.

    Tak, co do zasady jestem pewien ze o tyle nie przekraczam.

    > Mandaty ? Chyba odebranie prawka.

    Kłania sie czytanie ze zrozumieniem...

    > Nie wiem zupełnie po co zastanawiać
    > się czy 144 kierowców dziennie łapanych na 50-km przekroczeniu to dużo
    > czy mało jak dokładnie każdego normalnego kierowcę można tak utrafić.

    Ale pozwolisz ze jednak sie pozastanawiam?
    Dziękuje.
    W miedzyczasie, jak ten temat cie nie interesuje - mógłbys zainteresowac
    sie netykieta, skonfigurowac sobie porzadny czytnik etc.

> [...]
    > egzekwują prawo a jak przychodzi do czegokolwiek innego to rozkładają
    > ręce bo im się nie chce np d...y ruszyć ze stołka.

    Oczywiście.
    Tyle ze to dotyczy ogólnie przekroczen predkosci.
    Natomiasr przekroczenie o 50 to jednak jest dosc sporo.

    > A ja myślę, że żeby słuchać radia czy gapić się w tv, które emitują
    > głównie reklamy przeróżnego gówna, to trzeba mieć trochę nierówno pod
    > kopułą :-)

    Ja np. uwazam, ze wrzucanie takich niechlujnych postów na grupe, gdzie
    przyjeło się stosować pewne zasady, utrudniając tym samym innym czytanie,
    odpowiadanie i zmuszajac innych do poprawiania stworzonego przez siebie
    gówna to przejaw chamstwa i braku wychowania. Taka porazka rodzicielska.
    Ale to tak OT - jak rozumiem, podobnie jak Twoja uwaga.

  • 9. Data: 2015-05-25 22:00:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Sprecyzuj: 144 postepowania z tytulu jednego tylko rodzaju wykroczenia w
    > ciagu doby.

    Dokładnie tak.

  • 10. Data: 2015-05-25 22:17:25
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    W miedzyczasie, ... mógłbys zainteresowac
    sie netykieta,
    ---
    Pomówmy o twoim zainteresowaniu netykietą. Moim zdaniem nigdy jej nie
    przeczytałeś tylko się na nią snobujesz.

    skonfigurowac sobie porzadny czytnik etc.
    ---
    Skonfiguruj sobie makówkę. Ja o niusach wiem tyle, że Ty nigdy tego się nie
    dowiesz bo jesteś za tępy (netykieta).

    A teraz spierdalaj na http://niusy.pl/