  • Data: 2002-07-09 14:14:03
    Temat: Re: 2 * POLPAK
    Od: Rafal Wozniak <n...@w...zso5.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > uzywam linuxow z kernelem 2.4, ale to nie jest tego typu problem
    > nie bardzo wiem jak uruchomic (i czy wogole sie da) routing zrodlowy na
    > Cisco

    to robi się tak (podaje tylko to co ważne):
    interface FastEthernet0/0
    ip policy route-map lacze2

    ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 ip_pierwszego_łącza (adres WAN po stronie TP)

    access-list 111 permit ip x.x.x.x 0.0.0.7 any
    route-map lacze2 permit 10
    match ip address 111
    set ip default next-hop ip_drugiego_łącza (adres WAN po stronie TP)

    gdzie x.x.x.x to pierwszy IP puli adresów przypisanych do drugiego łącza (w moim
    przypadku mam 8 adresów)

    de facto u siebie miałem 16 adresów na pierwsze łącze, po dodaniu drugiego łącza
    rozbiłem na dwie ósemki. W mojej sieci nie mam podziału na dwie podsieci. Jak
    miałem 16 adresów z maską /28 to tak zostało.