eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne › Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Tomek" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
    Date: Fri, 27 Sep 2013 09:08:15 +0200
    Organization: http://www.wit.edu.pl
    Lines: 53
    Message-ID: <l23ata$pv4$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    References: <522db8ff$0$1452$65785112@news.neostrada.pl>
    <l0nn4f$f83$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <524187b7$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 178.183.235.104.dsl.dynamic.t-mobile.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: portraits.wsisiz.edu.pl 1380265706 26596 178.183.235.104 (27 Sep 2013
    07:08:26 GMT)
    X-Complaints-To: a...@w...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 27 Sep 2013 07:08:26 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:663088
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "maverik" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:524187b7$0$1218$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    > Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:l0nn4f$f83$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    >
    >> Dwusuwy:
    >> 1. Większe jednostkowe zużycie paliwa, zwł. w warunkach nieustalonych
    >
    > podobne bądź minimalne większe, załóż jednak że w 2T masz teoretycznie 2
    > razy wiekszą moc z tej samej pojemności

    Fakt, tylko w teorii moc jest 2x większa. Nigdy w praktyce (z uwagi na
    zagadnienia wymiany ładunku). Natomiast w sporcie motocyklowym, zwłaszcza w
    wyścigach, gdzie parametrem granicznym jest pojemność skokowa stosuje się
    zaworowe dwusuwy- jednak koszty tych rozwiązań sprawiaja, że w motocyklach
    użytkowych nie znajdą one praktycznego rozpowszechnienia.


    >> 3. Większe zużycie oleju silnikowego
    >
    > 2 T nie ma oleju silnikowego
    Już ktoś odpisał.

    >> 4. Większy hałas (trudniejszy do wyeliminowania)
    >
    > biorąc np MZ która miała swoje osiągi głównie dzięki wydechowi nie wiem o
    > czym piszesz, Rowenta 2000W chodzi głośniej

    W rozrządzie tłokowym (mówimy o motocyklach UŻYTKOWYCH) rosnący przekrój
    okna wydechowego w połączeniu ze zmianami ciśnienia nad tłokiem sprawia, że
    hałas jest trudniejszy do wyeliminowania, niż w czterosuwie.

    >
    >> 5. Prostota rozrządu tłokowego daje symetrię w rozrządzie, co nie jest
    >> optymalne, a przepustnica obrotowa (jak w silniku P63 w Trabancie)
    >> zwiększa hałas
    >
    > system YPVS Yamahy, RD 350, najprecyzyjniej chodzący silnik jaki miałem,
    > a miałem 20 motocykli
    Patrz pkt. 1

    Dwusuwy mają jeszcze jedną zaletę- wyrównoważenie sił drugiego rzędu.
    Silniki czerosuwowe są wyrównoważone, gdy w rzedzie jest 6 wykorbień (zatem
    silnik 8 cyl. widlasty nie będzie w pełni wyrównoważony)- w dwusuwach tego
    problemu nie ma gdyż bezwładność tłoka biegnącego do góry kompensuje
    rosnące ciśnienie sprężania ładunku. Stąd polskie silniki wodzikowe
    (okrętowe) z rodziny D55 miały 7 lub 9 cylindrów - takie rozwiązania w
    czterosuwach nie są stosowane.

    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: