-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Tomek" <m...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: 2-takt vs 4-takt,- pytanie teoretyczne
Date: Fri, 27 Sep 2013 09:08:15 +0200
Organization: http://www.wit.edu.pl
Lines: 53
Message-ID: <l23ata$pv4$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
References: <522db8ff$0$1452$65785112@news.neostrada.pl>
<l0nn4f$f83$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<524187b7$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 178.183.235.104.dsl.dynamic.t-mobile.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: portraits.wsisiz.edu.pl 1380265706 26596 178.183.235.104 (27 Sep 2013
07:08:26 GMT)
X-Complaints-To: a...@w...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 27 Sep 2013 07:08:26 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:663088
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "maverik" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
news:524187b7$0$1218$65785112@news.neostrada.pl...
>
> Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:l0nn4f$f83$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
>
>> Dwusuwy:
>> 1. Większe jednostkowe zużycie paliwa, zwł. w warunkach nieustalonych
>
> podobne bądź minimalne większe, załóż jednak że w 2T masz teoretycznie 2
> razy wiekszą moc z tej samej pojemności
Fakt, tylko w teorii moc jest 2x większa. Nigdy w praktyce (z uwagi na
zagadnienia wymiany ładunku). Natomiast w sporcie motocyklowym, zwłaszcza w
wyścigach, gdzie parametrem granicznym jest pojemność skokowa stosuje się
zaworowe dwusuwy- jednak koszty tych rozwiązań sprawiaja, że w motocyklach
użytkowych nie znajdą one praktycznego rozpowszechnienia.
>> 3. Większe zużycie oleju silnikowego
>
> 2 T nie ma oleju silnikowego
Już ktoś odpisał.
>> 4. Większy hałas (trudniejszy do wyeliminowania)
>
> biorąc np MZ która miała swoje osiągi głównie dzięki wydechowi nie wiem o
> czym piszesz, Rowenta 2000W chodzi głośniej
W rozrządzie tłokowym (mówimy o motocyklach UŻYTKOWYCH) rosnący przekrój
okna wydechowego w połączeniu ze zmianami ciśnienia nad tłokiem sprawia, że
hałas jest trudniejszy do wyeliminowania, niż w czterosuwie.
>
>> 5. Prostota rozrządu tłokowego daje symetrię w rozrządzie, co nie jest
>> optymalne, a przepustnica obrotowa (jak w silniku P63 w Trabancie)
>> zwiększa hałas
>
> system YPVS Yamahy, RD 350, najprecyzyjniej chodzący silnik jaki miałem,
> a miałem 20 motocykli
Patrz pkt. 1
Dwusuwy mają jeszcze jedną zaletę- wyrównoważenie sił drugiego rzędu.
Silniki czerosuwowe są wyrównoważone, gdy w rzedzie jest 6 wykorbień (zatem
silnik 8 cyl. widlasty nie będzie w pełni wyrównoważony)- w dwusuwach tego
problemu nie ma gdyż bezwładność tłoka biegnącego do góry kompensuje
rosnące ciśnienie sprężania ładunku. Stąd polskie silniki wodzikowe
(okrętowe) z rodziny D55 miały 7 lub 9 cylindrów - takie rozwiązania w
czterosuwach nie są stosowane.
T.
Najnowsze wątki z tej grupy
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
- Re: Kluby MC, barwy i ustalenia - pare wyjasnien (bardzo dlugie) -- total offtopic
- Covid Covidem, ale co z Różańskowiskiem?
- Faschysm w Niemczech
- Młotokros
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław