  • Data: 2016-05-05 13:24:00
    Temat: Re: 220 V i 230 V
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Pogrzebałem po katalogach świetlówek Osram. Topowa lampa ColorProof
    >lumeny na wat. A więc jednak spora różnica.

    A temperatura barwowa ta sama ?

    >Z kolei Philips dla swojej lampy SOX-E, sodowej niskociśnieniowej,
    >podaje 206 lumenów na wat i informację "Monochromatic yellow colour
    >with non-existent colour rendering". Tylko nieco ponad trzykrotnie
    >większa efektywność od ColorProofa, a światło totalnie do d...

    hm ....
    a) to lampa do celow specjalnych, na ulice sa wysokocisnieniowe, o
    szerszym widmie, i mniejszej sprawnosci
    b) to zolte swiatlo ulicznych sodowek ladnie wspolgra z ceglanymi
    elewacjami,
    c) z drugiej strony wlasnie slyszalem o jakiejs grupie inicjatywnej,
    co chce "przywrocic kolor" i domaga sie instalacji lamp LED,
    d) to zolte swiatlo byc moze pogarsza w pewnym stopniu bezpieczenstwo
    na drogach - bo jednak splaszcza kolory i osoby pstrokato ubrane sa
    mniej zauwazalne,
    e) porownanie parametrow katalogowych i naocznych sugeruja, ze cos tu
    nie tak z tak wydajnoscia. Uliczne LED dobrze swieca.
    czy przypadkiem te 206 lumenow nie dotyczy samej lampy, a dlawik
    wprowadza dodatkowe 50% strat i razem wychodzi juz tylko 140 lm/W ?
    a w tych ulicznych z powiedzmy 125 robi sie 80 lm/W i LED
    zaczynaja konkurowac ?

    J.