  • 41. Data: 2014-02-18 10:36:35
    Temat: Re: 386DX-40 plus nostalgia...
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-02-18 09:12, Maciek pisze:

    > A, no to ja jeszcze na Karlika zdazylem sie zalapac :)

    Ja spędziłem kawał dzieciństwa pod Elbudem ;)

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 42. Data: 2014-02-18 10:55:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-02-18 09:24, Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:

    > FiDo sobie poradzi ;-)

    To zależy czy tylko padnie internet czy prąd wyłączą.
    Jak prąd to leży wszystko włącznie z fido i bbsami
    Będą działały telefony satelitarne, tyle że mało ich jest.

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2014-02-18 10:58:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-02-18 08:51, Użytkownik Tomasz Holdowanski napisał:

    > Tak, odpowiedzi typu "użyj google" zawsze lekko podnoszą mi ciśnienie.
    > Pytanie o to czy o tamto to jest tylko jeden powód dla którego piszę
    > na newsy, drugim jest kontakt z ludźmi. Oczywiście, pewnie

    Jak ktoś chce pogadać to potrafi tak zadać pytanie aby było
    o czym pogadać, a na typowe pytanie czy monitor xyz ma dwa
    czy jedno wejście HDMI odpowiedź powinna być jedna, spadaj
    głąbie na googla.

    Pozdrawiam

  • 44. Data: 2014-02-18 11:04:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-02-18 09:26, Użytkownik Tomasz Holdowanski napisał:
    > Deep inside the Matrix, convinced that Tue, 18 Feb 2014 09:11:16 +0100
    > is the real date, GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl> has written
    > something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

    mputery-systemy

    > Ha! Ale znalezisko :)
    > Ciekawe, czy Bajtka też ktoś tak zarchiwizował...

    Bajtka też.
    http://forum.retroreaders.pl/
    A te IKSy i inną prasę komputerową kupowałem normalnie w kiosku.
    W Komputerze był ciekawy dział, ludzie wysyłali użyteczne
    programiki pisane w Basicu a mieszczące się w pięciu linijkach.

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2014-02-18 11:06:45
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-02-18 11:04, RadoslawF pisze:

    > W Komputerze był ciekawy dział, ludzie wysyłali użyteczne
    > programiki pisane w Basicu a mieszczące się w pięciu linijkach.

    W Komputerze tego nie pamiętam, więc albo mnie pamięć zawodzi, albo
    pomyliłeś pismo z Tajemnicami Atari, gdzie faktycznie ludzie wysyłali
    pięciolinijkowce i można było wygrać chyba 100.000 zł za to, że
    wydrukowali taki program. Oczywiście drukowali te najciekawsze. Sam do
    nich wysłałem parę swoich, ale niestety nigdy nie znalazły się w gazecie :)

  • 46. Data: 2014-02-18 11:23:56
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-02-18, o godz. 10:55:24
    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

    > To zależy czy tylko padnie internet czy prąd wyłączą.
    > Jak prąd to leży wszystko włącznie z fido i bbsami
    > Będą działały telefony satelitarne, tyle że mało ich jest.

    Prąd dla węzłów krytycznych dość łatwo można przywrócić. Agregaty,
    baterie słoneczne, elektrownie wiatrowe - to nie musi być przecież sieć
    powszechna. Okablowanie sporo w ziemi leży i ciężko je uszkodzić
    wszystkie w takim stopniu by się nie dało jakiejkolwiek transmisji
    przepchnąć. Plus linki radiowe - w oparciu o domowe AP-ki przy
    sporej ciszy w eterze da rade ze złomu zestawić sporo łącz i to na
    spore odległości. Telefony satelitarne jako bramki w świat. Po prostu
    wracamy do przełomu lat 80/90-tych. Przy czym etap modemów
    300/1200/2400/9600 raczej przeskakujemy.

    Zdrówko

  • 47. Data: 2014-02-18 11:32:21
    Od: mwwilk <h...@1...pl>

    W dniu 2014-02-18 09:16, Tomasz Holdowanski pisze:
    > Deep inside the Matrix, convinced that Mon, 17 Feb 2014 17:45:52 +0100
    > is the real date, Jacek <j...@g...pl> has written something quite
    > wise. But (s)he wasn`t the one.

    > ECS!
    > Zupełnie zapomniałem, że kiedyś były takie płyty. Następny producent
    > który zniknął w mrokach historii; akurat za tym nikt specjalnie nie
    > tęskni, ale za wieloma innymi i owszem: nieodżałowany Abit, wciąż mam
    > jego dwuprocesorówkę VP6 pod p3 ze zmodyfikowanym biosem... Super
> [...]

    Abit miał bardzo dobre płyty główne. Pamiętam swoją płytę Abita (nie
    pamiętam dokładnie modelu), ale płyta na nForce4 jak dobrze pamiętam
    albo nForce3 i Athlonem na pokładzie. Używałem tego komputera wtedy
    głównie do grania i komponowania muzyki i była to jedna z niewielu płyt
    głównych, która oferowała na zintegrowanej karcie dźwiękowej obsługę
    ASIO (we własnych sterownikach) oraz bardzo dobrą jakość dźwięku. Przez
    co nie musiałem dodatkowo inwestować w jakąś zew. kartę dźwiękową. W tej
    płycie zintegrowana karta dźwiękowa nie zawalała w takim stopniu CPU jak
    to miało miejsce w innych płytach (co pozwalało skomponować bardziej
    skomplikowane utwory/użyć lepszych jakościowo instrumentów/sampli), a
    także nie miała przebić z napędu optycznego/myszki (popularne ZZzzzZZzz
    w głośnikach jak się ruszało myszką itd.) czy innych ustrojstw na płycie. :)

    mwwilk

  • 49. Data: 2014-02-18 12:11:35
    Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl>

    Deep inside the Matrix, convinced that Tue, 18 Feb 2014 10:36:35 +0100
    is the real date, GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl> has written
    something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

    >Ja spędziłem kawał dzieciństwa pod Elbudem ;)

    Wrocław, stołówka Polibudy... Piękne czasy :)
    Coś się tam w ogóle jeszcze dzieje?

    Pozdrawiam,
    Mordazy.

    --
    REMOVE-IT. from my address when replying.

    THE ONLY THING WORTH WAITING FOR
    IS A WORLD-WIDE DISASTER.

  • 48. Data: 2014-02-18 12:11:35
    Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl>

    Deep inside the Matrix, convinced that Mon, 17 Feb 2014 15:35:22 +0100
    is the real date, GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl> has written
    something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

    >A ja nie lubię forów ;)

    >O, zabrzmiało fajnie! Ten pomysł mi się podoba ;).
    >Mój modem już bym sobie mógł do dupy wsadzić, bo był na ISA, a ja chyba
    >już nie mam takiego gniazda na płycie ;)

    Spoko, ja jeszcze mam ładnie zapakowanego zewnętrznego USRoboticsa, w
    komplecie z kablami, na wszelki wypadek z kartą PCI z portami RS-232 i
    działającą przejściówką USB-serial :)

    Zresztą możliwości komunikacji jest teraz tyle, że dla trochę bardziej
    kumatych pad największych sieci będzie jedynie pewną niedogodnością.
    Podczas arabskiej wiosny ludzie jakoś dali sobie radę :)

    Pozdrawiam,
    Mordazy.

  • 50. Data: 2014-02-18 12:30:28
    Od: ikov <i...@t...pl>

> [...]
    > tęskni, ale za wieloma innymi i owszem: nieodżałowany Abit, wciąż mam
    > jego dwuprocesorówkę VP6 pod p3 ze zmodyfikowanym biosem... Super

    Wątek sprowokował mnie od otwarcia szafy i zajrzenia na zakurzona półkę:
    DCS S7AX, Abit KG7-Lite, ECS P4 S5A/DX2, ECS K7S5A Pro, ECS P6S5AT. I
    jeszcze modem telefoniczny 56k z napisem; Surf the net with cosmic
    speed... no cóż, do usenetu by się jeszcze nadał.