  • 51. Data: 2014-02-18 12:30:44
    Temat: Re: 386DX-40 plus nostalgia...
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-02-18 12:11, Tomasz Holdowanski pisze:

    > Wrocław, stołówka Polibudy... Piękne czasy :)
    > Coś się tam w ogóle jeszcze dzieje?

    Nie wiem, nie jestem z Wrocławia ;)
    A pod Elbudem w Krakowie już dawno nie ma giełdy. Jest na Balickiej. Ale
    tam już nie chodzę. Nie mam po co.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 52. Data: 2014-02-18 12:46:48
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 18 Feb 2014 12:30:44 +0100, GAD Zombie napisał(a):

    > Nie wiem, nie jestem z Wrocławia ;)
    > A pod Elbudem w Krakowie już dawno nie ma giełdy. Jest na Balickiej. Ale
    > tam już nie chodzę. Nie mam po co.

    Zagladalem pare razy. To juz nie to.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 53. Data: 2014-02-18 12:58:54
    Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl>

    Deep inside the Matrix, convinced that Tue, 18 Feb 2014 12:30:28 +0100
    is the real date, ikov <i...@t...pl> has written something quite
    wise. But (s)he wasn`t the one.

    >Wątek sprowokował mnie od otwarcia szafy i zajrzenia na zakurzona półkę:
    >DCS S7AX, Abit KG7-Lite, ECS P4 S5A/DX2, ECS K7S5A Pro, ECS P6S5AT. I
    >jeszcze modem telefoniczny 56k z napisem; Surf the net with cosmic
    >speed... no cóż, do usenetu by się jeszcze nadał.

    Ja może lepiej nie dam się sprowokować, bo się zakopię :), pochwalę
    się tylko najnowszym znaleziskiem na lokalnym targu: dwa moduły RAM
    PS/2 (czyli tak zwane długie SIMMy) po 64MB na moduł. Tak jest, 128
    mega w dwóch długich SIMMach. Dzisiaj wydaje się to śmieszne, ale w
    czasach 486 i klasycznych Pentiumów na Socket7, gdy w komputerach
    siedziały SIMMy o wielkości 4 i 8 mega, bogatsi mieli 16-tki a
    nieliczni krezusi szpanowali 32-kami, opowieści o 64-megowych
    modułach traktowało się jak bajki.
    Pamiątki przeszły memtest bez zajaknięcia i znajdą swoje miejsce w
    budowanym "killer konfigu" z epoki :)

    Pozdrawiam,
    Mordazy.

    --
    REMOVE-IT. from my address when replying.

    THE ONLY THING WORTH WAITING FOR
    IS A WORLD-WIDE DISASTER.

  • 54. Data: 2014-02-18 12:59:17
    Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl>

    Deep inside the Matrix, convinced that Tue, 18 Feb 2014 12:30:44 +0100
    is the real date, GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl> has written
    something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

    >Nie wiem, nie jestem z Wrocławia ;)
    >A pod Elbudem w Krakowie już dawno nie ma giełdy. Jest na Balickiej. Ale
    >tam już nie chodzę. Nie mam po co.

    A ja może w ramach karmienia nostalgii pojadę kiedyś, powspominać
    stare klimaty i zobaczyć czy jakieś znajome twarze jeszcze tam są :)

    Pozdrawiam,
    Mordazy.

  • 55. Data: 2014-02-18 13:23:25
    Od: ikov <i...@t...pl>

    > Ja może lepiej nie dam się sprowokować, bo się zakopię :), pochwalę
    > się tylko najnowszym znaleziskiem na lokalnym targu: dwa moduły RAM
    > PS/2 (czyli tak zwane długie SIMMy) po 64MB na moduł.

    Jakiś czas temu, podczas porządków "na startych śmieciach" poszedł na
    złom 486DX2/66MHz (chłodzenie to malutki radiator - nigdy nie miał
    pasty, zawsze tylko lekko dociśnięty), pamięć to 2x4MB SIMM (pamiętam
    jak znajomy podarował mi drugą kość 4MB, wypas - łącznie 8MB). Dysk
    58MB, później aż 120MB, grafika - 512kB. Współczesny smartfon przy nim
    to byłby demon prędkości... Teraz myślę, że trzeba było go sobie jednak
    zostawić, chociaż nie wiem czy sprawny... Ale żeby nie było - pierwszy
    kontakt z systemem był przez NC, więc po jego opanowaniu, więc do dziś
    na plikach pracuję przez Total Commandera, wspominając jak to się zaczęło.

  • 56. Data: 2014-02-18 13:28:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-02-18 11:06, Użytkownik GAD Zombie napisał:

    > W Komputerze tego nie pamiętam, więc albo mnie pamięć zawodzi, albo
    > pomyliłeś pismo z Tajemnicami Atari, gdzie faktycznie ludzie wysyłali
    > pięciolinijkowce i można było wygrać chyba 100.000 zł za to, że
    > wydrukowali taki program. Oczywiście drukowali te najciekawsze. Sam do
    > nich wysłałem parę swoich, ale niestety nigdy nie znalazły się w gazecie :)

    TA to było zdaje się po 90 roku a ja wtedy używałem już Amigi.
    Komputer to czasy przed 90 rokiem, jak określił jeden kolega
    było to najpoważniejsze pismo o tematyce komputerowej.
    Nic o grach nie pisali więc nie pamiętasz. :-)

    Pozdrawiam

  • 57. Data: 2014-02-18 13:28:23
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-02-18 12:59, Tomasz Holdowanski pisze:
> [...]
    >
    > A ja może w ramach karmienia nostalgii pojadę kiedyś, powspominać
    > stare klimaty i zobaczyć czy jakieś znajome twarze jeszcze tam są :)

    Możesz ich już nie poznać, bo to dziadki :D

    Pod Elbudem to było fajnie. Źródło piractwa takie, że hej! Ale zapadło
    mi w pamięć na całe życie :)

  • 58. Data: 2014-02-18 13:40:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-02-18 11:23, Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:

    > Prąd dla węzłów krytycznych dość łatwo można przywrócić. Agregaty,
    > baterie słoneczne, elektrownie wiatrowe - to nie musi być przecież sieć
    > powszechna. Okablowanie sporo w ziemi leży i ciężko je uszkodzić
    > wszystkie w takim stopniu by się nie dało jakiejkolwiek transmisji
    > przepchnąć. Plus linki radiowe - w oparciu o domowe AP-ki przy
    > sporej ciszy w eterze da rade ze złomu zestawić sporo łącz i to na
    > spore odległości. Telefony satelitarne jako bramki w świat. Po prostu
    > wracamy do przełomu lat 80/90-tych. Przy czym etap modemów
    > 300/1200/2400/9600 raczej przeskakujemy.

    Optymista.
    Poczytaj co się działo jak powodzie były.
    Pierwsze zdechły telefony stacjonarne od tepsy, a to jedyna
    firma która własne agregaty miała. Po 12 lub 24 godzinach
    padły stacje bazowe od telefonii komórkowej, skończyły się
    baterie. Były miejsca gdzie strażacy i policjanci siedzieli
    u hobbystów na strychach używając ich sprzętu podpiętego pod
    akumulatory samochodowe. Tylko że tam zasięg nie za duży.
    Przyjaciel dostał w ramach obowiązków zajmowanie się lokalną
    Obroną Cywilną. Oni nie są przygotowani na żadną katastrofę.
    Co gorsza nie są w stanie np. dostarczyć wody pitnej lokalnej
    społeczności. Jedyne co robią to przepisują kolejne raporty
    wstawiając aktualne daty i nazwiska.

    Pozdrawiam

  • 59. Data: 2014-02-18 13:48:25
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-02-18 13:28, RadoslawF pisze:

> [...]
    > było to najpoważniejsze pismo o tematyce komputerowej.
    > Nic o grach nie pisali więc nie pamiętasz. :-)

    Komputer pamiętam, bo mój ojciec kupował, więc w domu to było. Chociaż
    fakt, że byłem wtedy młody. Szczególnie pamiętam dodatek do Komputera pt
    '44 gry komputerowe na Atari'. Nie jestem taki pewny, że nic o grach nie
    pisali.

  • 60. Data: 2014-02-18 13:52:31
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 18 Feb 2014 09:16:02 +0100, Tomasz Holdowanski napisał(a):

    > ECS!
    > Zupełnie zapomniałem, że kiedyś były takie płyty. Następny producent
    > który zniknął w mrokach historii; akurat za tym nikt specjalnie nie
    > tęskni, ale za wieloma innymi i owszem: nieodżałowany Abit, wciąż mam
    > jego dwuprocesorówkę VP6 pod p3 ze zmodyfikowanym biosem... Super
    > sprzęt kiedyś był.

    Abit? Jakoś co egzemplarz, to z nim inne cyrki miałem. Za to przyjemnie
    sprawowały się różne Solteki. No a legendą dla mnie były Asusy A7V133 i
    A7N8X. Bo w czasach Athlonów na Socket 939 się przesiadłem na DFI i do
    dzisiaj odżałować nie mogę, że przestali robić płyty dla ludu. :(

    [ Nie dyskutuj z debilem... Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, ]
    [ a potem pokona doświadczeniem. (znalezione w necie) ]