eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming3d -> 2d › Re: 3d -> 2d
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!i9no661980qap.0!news-out.goo
    gle.com!gf5ni37485490qab.0!nntp.google.com!i9no661979qap.0!postnews.google.com!
    glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sun, 2 Dec 2012 16:00:41 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <k9goed$5sk$1@node2.news.atman.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=46.134.140.19;
    posting-account=Sb6m8goAAABbWsBL7gouk3bfLsuxwMgN
    NNTP-Posting-Host: 46.134.140.19
    References: <6...@g...com>
    <k9dein$n8l$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <k9goed$5sk$1@node2.news.atman.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <9...@g...com>
    Subject: Re: 3d -> 2d
    From: firr kenobi <p...@g...com>
    Injection-Date: Mon, 03 Dec 2012 00:00:41 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 72
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:201385
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2012 00:32:27 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:
    > W dniu 2012-12-02 20:23, firr kenobi pisze:
    >
    > > tyle ze tutaj wyzej updatuje depthbuffor plaską
    >
    > > wartoscia z wzieta z z dla srodka kulki, potrzebowalbym poprawnej wersji tego
    algorytmu nie dla 'circle' tylko dla sphere tak zeby
    >
    > > moc w przebiegu dostawac poprawne wartosci z by
    >
    > > moc poprawnie zapisywac do depthtbufora
    >
    > >
    >
    > > bo jak robie plaskie to z podspodu przebijaja jakies polksiezyce (co mozna tu
    zobaczyc w
    >
    > > programiku depthe ->
    >
    >
    >
    > Ale czekaj, co chcesz zrobić. Narysować linię (rzut linii z 3D
    >
    > na kamerę) czy powierzchnię?
    >
    >
    >
    > Michoo dobrze doradził, poczytaj dokumentacje do openGL.
    >
    >

    chce 'wyrasteryziować' kulkę - podany
    wzor na circele (okrag) bressenhamem dalo sie
    zaadaptowac do rysowania litego kólka
    (poziomymi kreskami, tzw scanline)

    - teraz potrzebuje jednak nie tylko wzoru
    na przebiegniecie i wyrysowanie litego kolka
    w xy ale tez na wspolrzedna z przy okazji tego przebiegu po xy - potrzebne by moc
    zrobic test zaslaniania

    - mimo ze rysuje sie na plaszczyznie xy to z jest zapisywana do depthbufora - w tym
    wzorku nie ma wyrazen na wspolrzedna z - da sie
    to zrobic jakims podwojnym bressenhamem
    (bo o ile tu rysuje kolko w plaszczyznie xy
    to jego kazda scanline jest tu pol-okregiem
    w plaszczyznie xz -- ale dokladne napisanie
    tego w podwojnej petli to troche bieda i
    musialbym sie pomęczyc

    (zreszta to nie wszystkie zagadnienia, inne np
    - potrzebuje wzoru na clipping trojkata/quada
    do obszaru okna (0, 0, CLIENT_X, CLIENT_Y)

    (trojkat czy quad jest juz przetransformowany do wspolrzednych ekranu, ale jest w
    trojwymiarze tj ma tez wspolrzedna z, np
    jeden wierzcholek moze byc przed ekranem z1: +10 a dwa pozostale z tylu z2: -3 z3: -7
    wspolrzedne x1,y1,x2,y2 dowolne, - z tym
    tez byloby chyba troche meki ) ???










Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: