    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    Subject: Re: 802.22
    Date: Mon, 21 Jun 2010 16:56:28 +0200

    Waldemar Krzok wrote:

    > Jak na razie planuje się w eu raczej wykorzystanie do tego celu
    > częstotliwości między 850 a 950MHz, tych, które jeszcze nie są zajęte
    > przez telefonię komórkową. Jeżeli telewizja analogowa zostanie
    > zlikwidowana w całości, to prawdopodobnie zostaną zdefiniowane
    > częstotliwości także w pasmach między 54 a 850MHz. Możliwe, że na
    > odstrzał pójdzie też DAB. W Niemczech już zaczyna zdychać i jak na razie
    > to tylko w uk dobrze się trzyma. W Europie trochę trudniej wdrożyć nowe
    > technologie na pasmach, bo w końcu jest tutaj deczko więcej państw, niż
> [...]

    ale ta technologia nie wymaga wylaczenia telewizji analogowej - wykorzystuje
    'dziury' w pasmie i adaptuje sie dynamicznie do stanu zajetosci pasma (czyli
    np. jak wylaczaja nadajniki w nocy to wykorzystuje dodatkowo to pasmo)

    btw. pytam o to kto to bedzie robil/importowal sprzet itd. glownie, fajnie
    by bylo zalapac sie na testy