    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <n0286r$4vk$2@node2.news.atman.pl> <n034ho$8cv$1@node2.news.atman.pl>
    <56251a7b$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    <n03bu4$ce9$1@node1.news.atman.pl>
    <ezmau6ug8gto$.qe8517n7shul$.dlg@40tude.net>
    <n04hl5$jdb$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: A jednak piesi ...
    Date: Tue, 20 Oct 2015 17:44:35 +0200

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości
    On 19.10.2015 22:55, J.F. wrote:
    >Tramwajów w to nie mieszaj. Miały zachować swoją uprzywilejowaną
    >pozycje. Ponadto w tramwaju jest zwykle ze 100 osób a w samochodzie
    >śrenio 1,3. Nie manipuluj:P

    Tu nie chodzi o mieszanie tramwajow, tylko czy piesi urzadzaja sobie
    dalekie spacery przez wiele ruchliwych ulic.
    IMO - nie, przynajmniej nie w wiekszym miescie.

    A propos - pieszy przed tramwajem tez mial miec pierwszenstwo ?

    >Kierowca nie więcej (bo tak naprawdę liczy się raczej czas niż
    >odległość).

    Wbrew pozorom wiecej - czas hamowania i rozpedzania dochodzi i wiecej
    tego niz samo przechodzenie.
    A z drugiej strony - jak sie ma pieszy upewnic, ze pojazd hamujacy da
    rade sie zatrzymac, to sie czas wydluza i juz jest niewiele mniej niz
    przepuszczenie samochodu :-)

    >Jak najbardziej azjatyckie granice Unii (nie mylić z Europą).

    Austria, Belgia, Dania, Francja, Szwajcaria ?

    http://infografika.wp.pl/title,Pierwszenstwo-pieszyc
    h,wid,16583108,wiadomosc.html?ticaid=115cb9

    No dobra - mamy tam "zblizania sie do jezdni z wyraznym zamiarem
    przejscia".

    >Patrzeć to zawsze warto. A za "niezawuważenie" że inni się zatrzymują
    >przed przejściem powinni prawko na pół roku zabierać. Albo nawet
    >zostawić po staremu, tylko skutecznie wyłuskiwać takich niewidowmych.
    >jest za to 10 punktów więc albo przejrzy na oczy, albo się szybko
    >prawka pozbędzie.

    Jest 10 pkt+500zl i wystarczy, moze nawet by 8 pkt wystarczylo, gdyby
    policja czesciej lapala.

    >To przestańcie używać argumentu, że skoro ważę 1,5 tony i jestem w
    >zbroi to mam większą rację niż pospólstwo. To nie Rosja.

    Tu nie chodzi o racje, tylko o sens zatrzymywania wiekszego i
    szybszego, aby ten lzejszy i wolniejszy mogl przejsc bez
    zatrzymywania.

    >Wielokrotnie powtarzane doświadczenia niezbicie wykarują, że jak
    >kierowca chce, to potrafi się w wyznaczonym miejscu zatrzymać -
    >światła i inne znaki na ogół mu problemnu z zatrzymaniem nie
    >sprawiają. Więc fizyka też nie zabrania. Wychodzi na to, że religia;)

    Oczywiscie, tylko mamy:
    -jasnosc zamiarow,
    -widocznosc (po nocy bez swiatel),
    -ilosc/czestosc ... choc obywatele sobie ponoc chwala tych kilka
    miast, gdzie zlikwidowano wszystkie znaki i swiatla, i co skrzyzowanie
    trzeba sie zatrzymywac.

    >Średnio jakieś 1 na 400 metrów.

    Przejsc ? Bo ja sie tam ciesze jak z osiedla ze "spowolnionym ruchem"
    wyjezdzam na glowna i zatrzymuje sie tylko na czerownym.

    J.