    From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ADXL345
    Date: Fri, 17 Jun 2016 12:01:24 +0200

    Am 17.06.2016 um 11:34 schrieb slawek:

    > Konfiguracja 0x8|0x3 czyli FULL_res 13 bitów, ułożone w prawo, zakres
    > +-16g. Tempo 100 pomiarów na sekundę, SPI 4MHz, MCU 8MHz i 3.3V.
    > Zasilanie modułu ADXL345 5V, moduł toleruje od 3 do 5V, bo ma
    > stabilizator na swoim PCB.
    > Dane czytane przez hardware'owe SPI Atmega328, biblioteka SPI, w
    > porządku little-endian jako sześć bajtów pod adres tablicy z trzema
    > int16_t. Atmega jest little-endian więc wszystko trafia gdzie trzeba.
    >
    > Nie chodzi o to, że nie czyta. Ale że offset w osi z jest nawet gdy
    > uruchamiane jest to z poziomo ustawioną osią z. I że jak np. ustawić
> [...]

    Bawiłem się ADXLami dość dawno temu, ale były łatwe w obsłudze. Jednak
    miały one duży offset, który najpierw trzeba zdjąć.Robiłem trzypunktowe
    kalibracje. Wzmocnienie (znaczy incr/g) też nie jest jednakowe dla
    każdej osi. Myślałem, że mam tu na kompie jakieś stare kalibracje, ale
    niestety są na innym, ok. 30km stąd :-(

    Kalibracje robiłem +1g, -1g, 0g dla każdej osi. Upierdliwe, ale dość
    dobrze trzymało, nawet po kilku latach.

    Waldek