  • Data: 2018-08-22 08:08:35
    Temat: Re: AT91SAM7/9 i Linux
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 21.08.2018 22:01, Sebastian Biały wrote:

    > W przypadku SAM7 w minimalistycznej formie potrzebujesz:
    >
    > a) gcc dla ARMa
    > b) skrypt linkera pod konkretny procesor
    > c) startup pod konkretny procesor
    > d) OpenOCD + jakiś programator JTAG

    GCC udało mi się ściągnąć ze strony Microchipa. Programator JTAG
    posiadam. Pozostałe zasoby można gdzieś jeszcze znaleźć w Sieci?
    Najlepiej cały zbiór, żeby mieć pod ręką kompletny zestaw, dla
    wszystkich przedstawicieli tej rodziny mikrokontrolerów...

    > i można zaczynać. Jeśli potrzebujesz exampla typu "miganie diodami" to
    > takowy mogę podesłać, to jest bare metal, żadnych środowisk tylko
    > wołanie gcc i linkera.

    Link do takiego przykładu podesłał już przedmówca. Kompiluje się po
    podmienieniu nazw narzędzi, najwyraźniej konwencja zmieniła się w
    ostatnich wersjach, wydanych przez Atmela jeszcze przed przejęciem przez
    Microchipa.

    > Ogóle w przypadku rodziny SAM7 natkniesz się na kilka pułapek:

    Tak naprawdę nie mam zamiaru robić na tym jakichś poważnych projektów.
    Mam od tego PIC32 i STM32. Niemniej nie wykluczam, ze pewnego dnia
    najdzie mnie ochota, żeby złożyć na tym jakąś prostą płytkę i
    poeksperymentować, tworząc jakiś projekt. Tak samo jak kiedyś zabrałem
    się za eksperymenty z 8051, a obecnie z 6502 - w celu tylko i wyłącznie
    edukacyjnym.

    Chciałbym jednak zgromadzić potrzebne narzędzia, zanim okaże się, że
    zniknęły z Sieci, a nikt nie ma kopii zapasowej, bo przecież "wszystko
    jest w Internecie".

    > Zrobilem dośc przywoity system uC na SAM7, napisalem częściowo wlasne
    > GUI, filesystem, makefiles itd itp. Jak już masz skrypty linkera i
    > jesteś w stanie pisać abstrakcyjnie kod to nie ma znaczenia czy to sam7
    > czy stm32 czy target PC.

    No i właśnie dzięki eksperymentom z bardziej "egzotycznymi"
    architekturami powoli dochodzę do tego etapu. ;)