    From: "zasiu" <z...@w...gower.peel>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: ATM i Crowley lacza sily w budowie nowej sieci
    Date: Sat, 15 Jul 2006 20:53:03 +0200

    > Poważna osiedlówka? To coś takiego istnieje? Poważny to był mój provider
    > kiedy kupił druty od telenergo zamieniając polpaki. Potem zrobił się mniej
    > poważny biorąc 60 zł za symetryczne pasmo przycięte do 256kbps. Nie
    > widziałem jeszcze "osiedlówki", która by miała skonstuowaną umowę, że za
    > tyle i tyle kasy dostarczają taki i taki drut. Dla nich poprostu "internet
    > ma być" a jaki, to już inna bajka.

    Istnieją poważne osiedlówki, połączone do Internetu porządnym łączem (dsl
    symetryczny, radiolinia, światło), często z backupem po innym operatorze.
    Niektóre dodatkowo dają swoim klientom inne usługi, niż tylko dostęp do
    Internetu - od mejla czy FTP zaczynając, na telewizji kończąc. Przynajmniej
    do tego próbują zmierzać:-) Ale fakt, że większość to bardzo młodzi goście
    którzy łyknęli trochę wiedzy o sieciach i postanowili zrobić biznes. W
    praktyce okazuje się, że siły są za małe na zamiary, albo że chęć zysku
    przysłania wszystko inne.

    pozdr
    zasiu