    From: Andrzej <a...@n...in.poland>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: ATM i Crowley lacza sily w budowie nowej sieci
    Date: Tue, 18 Jul 2006 22:15:01 +0200

    Dnia Tue, 18 Jul 2006 21:56:16 +0200, Michał "Kaczor" Niemczak
    napisał(a):

    > Szkielet sieci JUŻ był. Wydali kasę na switche i doprowadzenie sygnału z
    > dość dużego osiedla do swojej serwerowni. Więc koszty ZROBIENIA sieci
    > były poważnie dla nich obniżone.

    A te kable w budynkach to dostali za darmo? Fajnie :-)

    > Dla przykładu na osiedlu są "podwórka"
    > po 4 bloki, każdy blok ma ponad 170 mieszkań. Dla nich wystarczyło z
    > tych 4 okablowanych i gotowych bloków pociągnąć drucik do siebie. To tak
    > dużo? Za to, że przejęli tą sieć płaciliśmy przy zmianie ze starego
    > providera na właśnie tego nowego tylko jeden zł za podłączenie. Fakt -
    > promocja, chcieli wyciąć konkurencję ale to nie usprawiedliwia darcia
    > teraz kasy za takie łącze.

    Zrób im konkurencję - będziesz tańszy. Właśnie "wyliczyłeś", że się da.
    Dowiesz się ile kosztuje kilometr kanalizacji, światłowodu itp itd...

    > Dla przeciętnego klikacza na kurniku czy czaterii, który w ogóle nie ma
    > pojęcia co to przepustowość być może tak. Dla niego się liczy czy jest
    > internet czy go nie ma. Dla mnie niestety się liczy CO I ZA ILE.

    Zadzwoń do GTS, Netia, TPSA i zapytaj ile kosztuje marne 10Mbps z
    gwarancjami pasma. Pochwal się zdobytymi informacjami.

    Andrzej.