    From: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Abonament RTV
    Date: Wed, 7 Jan 2009 21:50:50 +0100

    Cześć Marek (UK).

    On Wed, 7 Jan 2009, Marek (UK) wrote:

    | zero. mają ustawowy zakaz.
    | dlatego np. BBC World News nie moze nadawac w UK, bo emituje reklamy.

    "BBC Worldwide Limited" niewiele ma wspolngo z BBC - jest zupelnie
    inaczej finansowana - nie z abonamentu i ma inny cel, podobny do
    British Council.

    Pierwowzor to BBC World Service - "External Services of the BBC",
    finansowany bez ukrywania, z dotacji rzadowych.
    Nazywanie BBC WS: "public radiostation, politically independent,
    non-profit and commercial-free", jest co najmniej fikcja.

    Istnieje tez "BBC News" TV, ktora nadaje czeste rownolegle te
    same audycje, na terenie UK.

    -=-=-=-=-
    Z mojego odczucia BBC jest chyba najbardziej cenzurowana i sterowaną
    przez rzad organizacją. Eric Arthur Blair - Gorge Orwell, ksiazke
    Nineteen Eighty-Four (Rok 1984), oparl wlasnie na doswiadczeniach
    z pracy w BBC.

    -=-=-
    W Polsce podobna role pelni Bielsat TV.

    Analog w USA to Wolna Europa.
    Najpierw oficjalnie finansowana (do 1971), przez Central
    Intelligence Agency - pozniej nazwano to eufemistycznie
    Organizacjami Spolecznymi.

    Pzdr.J.P.

    ps
    ja z bbc biore wszystko co najlepsze, a jest tego sporo
    natomiast za dlugo mam z nimi do czynienia, zeby byc naiwnym