  • 11. Data: 2005-11-22 00:21:47
    Temat: Re: Air-bites - opinie
    Od: Maciej Wyka <b...@s...elektron.com.pl>

    Dnia Mon, 21 Nov 2005 17:20:11 +0100, Jarek Marciniak napisał(a):

    > - instaluja u klientow tepsianego dsl'a nawet jak linia telefoniczna jest
    > nieaktywna (sa jakims super klientem hurtowym powiazanym z france telecomem)

    Super, nawet nie stać ich na zbudowanie własnej sieci

    > - daja specjalny router wifi cisco/linksys z wgrywanym przez nich linuksem z
    > mnostwem ciekawych funkcji (FEN nie nadaza z realizacja zamowionego
    > sprzetu - potezne ilosci)

    Specjalny router to znaczy zwykły Linksys WRT54G z wgranym firmwarem
    Alchemy/Talisman (Bazujące na oryginalnym firmware GPL linksysa)
    FEN pewnie nie nadąża bo właśnie WRT54G od wersji 5.0 nie ma już
    Linuksa tylko VXworks i nie można już wymieniać softu (to już nie jest
    linuks i nie GPL)

    > - daja tez karte wifi, i to wszystko jest za 1 PLN
    > - wszyscy userzy loguja sie centralnego serwera w Hiszpanii (pierwsze
    > wejscie na dowolna strone poprzedzone jest oknem logowania, a sam login jest
    > przypisay do czlowieka a nie do mieszkania)

    A w Polsce nie mają żadnego serwera?

    > - soft routera pozwala podpiac 1024 klientow (nie wiem po co, ale ciekawa
    > sprawa)

    Ciekawa brednia, chyba po ethernecie bo napewno nie po WiFi :D

    > - umowa moze byc 3/6/12 miesieczna

    super...

    > i jeszcze pare innych ciekawostek, ale nie bede sie rozpisywal. W sumie dosc
    > zaskakujaca oferta.

    A Pan pewnie robi kawę w tej firmie?

    > J.M.

    Maciej Wyka

  • 12. Data: 2005-11-22 09:14:41
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    Jarek Marciniak napisał(a):

    > i jeszcze pare innych ciekawostek, ale nie bede sie rozpisywal. W sumie dosc
    > zaskakujaca oferta.

    co w tym zaskakujacego ?

    dziala analogicznie jak wiekszosc osiedlowek w naszym kraju, tyle ze z rozmachem
    spowodowanym inwestycjami

    osobiscie ciekawi mnie temat zarzadzania ruchem na ich "laczach" ...

    --
    Mateusz

  • 13. Data: 2005-11-22 09:36:24
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@l...freebsd.lublin.pl>

    Mateusz Swatek <m...@i...pl> wrote:
    > Punktów dostępowych absolutnie nie wolno wyłączać, gdyż powoduje to ich
    > rekonfigurację."

    i inne ciekawostki z ich faq:

    Jaki jest miesięczny limit ściągania danych?

    25 GB. Limit ten został jednak zapisany w umowie przede wszystkim ze
    względu na wymogi prawne i obecnie nie jest stosowane odłączanie usługi
    po jego przekroczeniu. Gdyby w przyszłości miało dojść do zmiany tej
    polityki abonenci zostaną o tym poinformowani z odpowiednim
    wyprzedzeniem.

    [...]

    Jaka jest gwarantowana prędkość?

    Nie ma gwarantowanej prędkości.

    [...]

    Czy można podłączyć się na zasadzie "peer to peer"?

    Potencjalnie można korzystać z programów P2P, aczkolwiek nie jest to
    zalecane ze względu na limit danych transferu danych oraz ewentualne
    problemy prawne.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 14. Data: 2005-11-22 09:47:37
    Od: QQlka <q...@b...pl>

> [...]
    > po jego przekroczeniu. Gdyby w przyszłości miało dojść do zmiany tej
    > polityki abonenci zostaną o tym poinformowani z odpowiednim
    [..]

    > Potencjalnie można korzystać z programów P2P, aczkolwiek nie jest to
    > zalecane ze względu na limit danych transferu danych oraz ewentualne
    > problemy prawne.

    Czyli ogonie Airbites jest FAJNY bo nie ma limitow!!
    Ale kowalski z krakowa i wisniewski z poznania ... im trzeba wyslac
    pismo, ze limit jednak obowiazuja bo za duzo sciagaja.

  • 15. Data: 2005-11-22 10:16:31
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    QQlka napisał(a):

    > [..]

    > Czyli ogonie Airbites jest FAJNY bo nie ma limitow!!
    > Ale kowalski z krakowa i wisniewski z poznania ... im trzeba wyslac
    > pismo, ze limit jednak obowiazuja bo za duzo sciagaja.

    raczej "trzeba cos zrobic bo sasiadom nawet GG chodzic nie chce ..."

    --
    Mateusz

  • 16. Data: 2005-11-22 10:39:56
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl>

    Mateusz Swatek <m...@i...pl> wrote:

    > co w tym zaskakujacego ?

    Cóż, zaskakująca jest kreatywność tej firmy.. ;->
    Miast pieprzyć się z zarządcami nieruchomości o wpuszczenie
    ich do budynków, wchodzą w nie od kuchni ;) czyli przez jednego
    z właścicieli. Oczywiście nie informując go, że przez DSLa na
    jego kablu, przez router w jego mieszkaniu, będzie jechało
    kilku(nastu) jego sąsiadów i ten 1Mbit będzie dzielony
    (niezbyt równo zresztą) na wszystkich.
    O tym ani mru mru :-)

    Jest natomiast enigmatyzczna informacja, aby pod żadnym
    pozorem nie wyłączać routera, hehe. Ciekawe, co AirBites
    powie swoim usereom, gdy użytkownik, u którego jest router
    wyjedzie na urlop, a router sie zawiesi, albo w mieszkaniu
    wyskoczą korki ;DD

    Jednak mnie najbardziej ciekawi za ile AirBites kupuje DSL
    od TPSA. Póki co w wielu przypadkach ten 1mb instalują tylko
    jednemu userowi, biorąc od niego ok. 80 zł brutto miesięcznie.
    A InternetDSL TP 1mb w detalu kosztuje jak wiadomo nieco ponad
    300 zł brutto. Nawet, jeżeli kupują to 50% taniej, to i tak
    dopłacają. Ciekawe jak długo będą tak inwestować ;)

    --
    Tomek
    Dwie tajemnice gwarantujące sukces:

  • 17. Data: 2005-11-22 12:44:15
    Od: Maciej Wyka <b...@s...elektron.com.pl>

    Dnia Tue, 22 Nov 2005 11:39:56 +0100, Tomasz Nowak napisał(a):

> [...]
    > 300 zł brutto. Nawet, jeżeli kupują to 50% taniej, to i tak
    > dopłacają. Ciekawe jak długo będą tak inwestować ;)

    Pewnie jak jest mało klientów to montują wersje 250 za 181zł
    (oczywiście muszą mieć na to duże upusty).

  • 18. Data: 2005-11-22 16:33:14
    Od: "Jarek Marciniak" <j...@s...pl>

    > A Pan pewnie robi kawę w tej firmie?

    Czy to jakas aluzja? I niby do czego - prosze mnie oswiecic.

    Kawy u nich nie robie - nawet ich nie znam, mnie za to ma kto kawe robic,
    ale to chyba nie jest problem polskiego internetu.

    J.M.

  • 19. Data: 2005-11-22 19:57:07
    Od: "Paweł" <h...@u...salbis.net>

    > Pewnie jak jest mało klientów to montują wersje 250 za 181zł
    > (oczywiście muszą mieć na to duże upusty).

    I co, nadal to nazywaja to laczem 1 mbit/s ??? :))))

    Paweł

  • 20. Data: 2005-11-22 20:03:48
    Od: "Paweł" <h...@u...salbis.net>

    W jednej zaprzyjaznionej firmie bioracej ongis Polpaki za ok. 90 k zl ludzie
    narzekali, ze z TP SA prawie nic sie nie dalo wynegocjowac jesli chodzi o
    obnizke. Nie, bo nie. Skonczylo sie migracja do GTS.
    Dlatego nie sadze, zeby Airbites mial znizki rzedu 50%. Moze 10% ;) , poza
    tym nie zapominajmy, ze instalka DSL tez troche kosztuje. Cos mi sie to nie
    bilansuje - koszt instalki, routera, abonamentu DSL kontra umowa z abonentem
    za 1 zl i abonament 61 netto.
    Z reszta, po co TPSA ma wspierac Airbitesow? Przeciez maja neo i
    "mistrzowska" promocje.

    Paweł