    From: t-1 <t...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Akcyza na auto z UK
    Date: Sun, 8 Dec 2019 16:08:48 +0100

    W dniu 2019-12-07 o 22:38, K pisze:
    > Witam,
    > Od pol roku nie ma chetnych na moje Signum, ktorego uzywalem w UK.
    > Wpadlem na pomysl, ze oddam je za darmo bratu, ktory mieszka w PL. Jak
    > wyglada oplata akcyzy przy darowiznie lub przy mieniu przesiedlenczym w
    > przypadku gdy nadal mieszkam w UK, a brat w PL?
    > pozdrawiam.

    akcyza zależy od silnika i wartości samochodu.
    Dla pojemności mniejszej od 2 litrów jest 3,1% wartości.
    Powyżej 2l wynosi 18,6%.
    Jak stary samochód ma na dodatek kierownicę z prawej to wartość jest
    groszowa np. 1000zł.
    Bratu można dać darowiznę bez podatku do wartości 9637zł.
    Dla samochodu wartego 1000zł. Akcyza max. 186zł.
    Więc co tu kombinować?