eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingAlgorytm przycinania odcinkaj do okna › Re: Algorytm przycinania odcinkaj do okna
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Mateusz Loskot <s...@s...net>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Algorytm przycinania odcinkaj do okna
    Date: Sun, 15 Nov 2009 02:32:31 +0000
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 49
    Message-ID: <4...@s...net>
    References: <hdn9bd$rsk$1@achot.icm.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: 5ad5a0d2.bb.sky.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1258252353 11344 90.213.160.210 (15 Nov 2009 02:32:33 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 15 Nov 2009 02:32:33 +0000 (UTC)
    To: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    X-User: mloskot
    In-Reply-To: <hdn9bd$rsk$1@achot.icm.edu.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (X11/20090817)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:183927
    [ ukryj nagłówki ]

    Sebastian Biały wrote:
    > Ale ja mam taki problem, że przecież odcinek może przeciąć krawędź okna
    > w miejscu, które matematycznie wypada _pomiedzy_ pikselami. oznacza to
    > że musze teraz zaokraglić w gore lub w dół do najbliższego piksela i z
    > tego miejsca rozpocząć rysowanie odcinka standardowymi algorytmami.
    >
    > No wlasnie: narysowanie odcinka bez obcięcia przebiega przez inne
    > piksele niż narysowanie odcinka dociętego do okna. Ze względu na
    > zaokraglenia punktów przecięcia do pełnych pikseli.

    Tak, jest to podstawowy problem przy tego typu rasteryzacji.

    > Czy ktos może wie czy jest jakieś rozsadne rozwiązanie tego problemu?
    > Oglądam sobie pare implementacji tu i tam i widzę, że autorzy po prostu
    > olewaja ten problem zakładając, że tych drobnych niedokładności i tak
    > nikt nie zobaczy.

    Potwierdzam, że też w większości implementacji jakie widziałem
    błąd pomiędzy matematycznym segmentem/pikselem a faktycznie rysowanym
    jest po prostu ignorowany.

    > Ale zanim tez przyjme taką koncepcję wole zapytać co
    > poczytać i gdzie aby mieć lepszy wgląd w problem.

    http://portal.acm.org/citation.cfm?id=607963

    oraz podana tam referencja do

    Steven Eker, Faster linear interpolation, Graphics gems IV

    oraz niepodana do

    Steven Eker "Faster Pixel-Perfect Line Clipping" z Graphics gems V

    Ten ostatni tekst podaje rozwiązanie dokładnie problemu o który pytasz,
    klip linia/prostokąt w miejscy pomiędzy pixelami.

    > Tak naprawde wydaje mi się, że powinienem posiadac w tym wypadku
    > algorytm Bresenhama ktory startuje nie od piksela tylko z prawidlowo
    > ustalonymi przyrostami. Ale nie potrafie znaleźć implementacji tego typu
    > więc nie mam pewności czy to prawidłowa droga.

    AFAICT, jest prawidłowa, tzn. startujesz z x i określasz y na podstawie
    wcześniej wyznaczonego nachylenia.

    Pozdrawiam
    --
    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    Charter Member of OSGeo, http://osgeo.org

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: