  • Data: 2016-10-18 05:16:32
    Temat: Re: Algorytmy rozproszone
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, October 17, 2016 at 9:53:40 PM UTC+2, bartekltg wrote:
    > A jak są w tych maszynach te dane ułożone?

    Struktura danych może być dowolna, ale powinna
    umożliwiać szybkie wykonywanie innych operacji, takich jak
    wstawianie, wyszukiwanie, usuwanie, modyfikowanie.

    > Na każdej posortowane, ale zawartość każdego komputera jest "losowa"?
    > Czy posortowane na komputerrach, do tego są posortowane pomiedzy
    > komputerami, tzn komputer $n$ ma rekordy mniojesze niż dowolny rekord
    > z $n+1$.

    Hmmm, myślę że z powodu zachowania uniwersalnej struktury dane
    będą rozrzucone losowo pomiędzy komputerami.

    > 10^9 ? Indeks zmieści się na jednym kompie;-)
    Racja, trochę za mało danych wymyśliłem :) To powiedzmy że

    > Można odpytywać komputer o liczbę elementów mniejszych od x.
    > [...]
    Tak, to jest jakaś metoda, ale wydaje się wolna i skomplikowana.
    Gdy na każdym komputerze jest N danych, to trzeba wszystkie
    komputery zmusić LogN razy do podania ilości większych
    elementów. Gdy już mamy konkretny element, to łatwo, wystarczy
    połączyć wyniki z każdego komputera.

    > Takie zapytania można robić równolegle, na raz pytając o cały
    > zestaw różnych xów. Ciut mniej pytań.
    Dobry pomysł.

    > [...]
    > Za to jedno ułatwienie się pokazuje. Nie trzeba znać przedziału
    > do wycięcia bardzo dokładnie, byleby wysłąne zapytanie
    > zawierało interesujący przedział i nie było zbyt duże,
    > nadmiar obetniesz na kompue pytającym.
    Też jest to jakaś optymalizacja. Większy transfer, ale mniej
    odpytań - powinno się opłacać. Wygląda na to, że jest to do
    zrobienia w kilku odpytaniach wszystkich komputerów z klastra.