eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAlternator padł › Re: Alternator padł
  • Data: 2017-07-24 11:00:11
    Temat: Re: Alternator padł
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ol0feq$9da$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2017-07-22 o 20:56, jacek pisze:
    >> Tu masz przykład łącznie z połączeniami
    >> http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2157
    >
    > Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie
    > focusie mk1 regulatora nie ma już w alternatorze.
    > Są tylko diody mocy z zaciskiem i złącze do wzbudzania bodajże
    > 4 pinowe idące do komputera. Przy większym obciążeniu

    IMO - regulator nadal jest w alternatorze, tylko teraz lepszy i
    komputerowo sterowany.
    Ford akurat lubial regulator zintegrowany ze szczotkotrzymaczem, moze
    i ten typ tak ma.

    >> alternator daje wyższe napięcie a gdy prądu nadal brakuje
    >> obroty silnika zwiększa komputer z początkowych ok 600obr/minutę
    >> potrafi nawet do ok 1600 obr/minutę zwiększyć gdy jest duże
    >> obciążenie...
    >> Nie ma tam już klasycznego regulatora niestety jak np. w
    >> skodzie felicji czy favorit...
    >Bo by się nie sprawdził ze względu na elektryczne wspomaganie
    >kierownicy, kidyś jak go nie było albo dla hydraulicznego nie było

    watpie by to bylo problemem.

    Raczej na poczatku podnosza napiecie aby uzupelnic straty
    rozruchowe/postojowe, a potem obnizaja, zeby nie gazowac akumulatora.

    >problemu z tym że na wolnych obrotach alternator w zasadzie nie
    >ładuje aku a przy światłach bilans jest lekko ujemny, problem zaczął
    >się gdy zaczeli instalować wpomaganie elektryczne kierownicy gdyż ono
    >szarpie bardzo dużo prądu, norma to 50-70A przy kręceniu kierownicą,
    >np na parkingu, wtedy silnik na wolnych obrotach może zgasnąć przy
    >słabszym aku stąd dodatkowa regulacja obrotów żeby alternator miał
    >odpowiednią wydajność.

    Wyposazenia elektrycznego przybylo, to i alternatory coraz wieksze.
    235A ma ktorys seryjny ... a kiedys wystarczalo 35, nie liczac malucha
    :-)

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: