eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAlternator padł › Re: Alternator padł
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Alternator padł
    Date: Mon, 24 Jul 2017 12:06:12 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 37
    Message-ID: <ol4gqk$huh$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <okvh3d$f4f$3@dont-email.me> <okvo0u$kav$1@node2.news.atman.pl>
    <ol074b$h20$1$jacekrut@news.chmurka.net>
    <ol0feq$9da$1@node2.news.atman.pl> <ol1lmg$b1m$1@node2.news.atman.pl>
    <ol282u$rbd$1@node2.news.atman.pl>
    <ol2mlr$h4a$1$jacekrut@news.chmurka.net>
    <ol2n71$n7u$1@node1.news.atman.pl>
    <5975b499$0$5163$65785112@news.neostrada.pl>
    <ol4d7d$bjp$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1500890772 18385 83.15.205.22 (24 Jul 2017 10:06:12
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 24 Jul 2017 10:06:12 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.8.0
    In-Reply-To: <ol4d7d$bjp$1@node1.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:721279 pl.misc.samochody:2611086
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-07-24 o 11:04, Janusz pisze:
    > W dniu 2017-07-24 o 10:49, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:ol2n71$n7u$...@n...news.atman.pl...
    >>> (...)
    >>> wtedy wiekszość prądu idzie z akumulatora.
    >>
    >> Ale czy taki duzy przyczynek ?
    > Chyba tak, jak słyszę to teraz częściej padają akumulatory,
    > a produkcja chyba aż tak się nie zmieniła żeby aż tak spadła trwałość ich.
    >

    Poniekąd zmieniła.
    Swego czasu akumulatory były ze zdejmowanymi czapkami, odsłaniało się
    całą komorę. Można było serwisować płyty, które wtedy były rzeczywiście
    płytami.
    Później czapki zaspawano, zostały koreczki.

    A teraz też zaspawano koreczki.
    Ale, żeby było "gorzej", chcąc zwiększyć powierzchnię czynną płyt (a tym
    samym prąd), "pokrojono" płyty, zostały one dodatkowo "spulchnione" i
    powkładano je w jakieś kratki. Dodatkowy efekt: płyty przeciwnych
    biegunów bardzo blisko siebie.
    Dzięki temu akumulator stał się bardzo słaby mechanicznie, łatwo podatny
    na opadnięcie płyt i choćby wewnętrzne zwarcia.

    A później ktoś pisze, że na aku ma ok. 12V, ładuje to prostą ładowarką,
    a akumulator się obraża i robi bum.
    A ładowarka nie wie, że jedna cela zwarta, gotuje akumulator. Operator
    zaś ładowarki nie wie, nie zastanowi się, lub nie ma jak sprawdzić, że
    parametry ładowania coś nie pasują.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: