eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAlternator poszedł z dymym... › Re: Alternator poszedł z dymym...
  • Data: 2019-02-20 00:38:32
    Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    "J.F." 5c6c6ba6$0$498$6...@n...neostrada.pl

    >>(wiem -- w tym momencie powinienem był zawrócić do garażu)

    > Nie - do elektryka.
    > Co ci po aucie w garazu ? :-)

    Mogę tam naładować akumulator.
    Elektrycy nie o tej porze niekoniecznie pracują


    > A to przepraszam, wydawalo mi sie ze niecaly
    > miesiac minal, co i tak jest troche dlugo.

    Minęło 11 miesięcy. 28 marca pojawił się szum.
    Nie bagatelizowałbym, ale na 29 byłem umówiony
    u elektronika. Problem w tym, że 29 szumu już
    nie było.







    >>Oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
    >>Te przewody były pęknięte. Dowiedziałem się o tym pęknięciu
    >>23 marca 2018 r, podczas okresowej kontroli technicznej samochodu.

    > To by sie usmazyl, gdyby przepuscil prad zwarciowy.

    Też tak myślę. Ale może tylko obsmażył się na końcówkach
    tak, że tego nie było widać? Niby końcówki są lepiej
    chłodzone (brakiem izolacji) przez co więcej znoszą
    niż reszta przewodu, ale kto wie...




    >>>>Czy samochód zna obciążenie alternatora? -- czy można
    >>> Stary nie. W nowoczesnym ... kto wie, co dorobili.

    >>Stary, czyli z którego roku?

    > Moj jest 2007 i amperomierza chyba nie ma, ale komputer
    > duzo parametrow kontroluje.

    Czyli samochód z 2009 r. i może mieć, i może nie mieć?






    >>Co ogranicza ów prąd? Jest jakiś ogranicznik elektroniczny czy
    >>po prostu alternator więcej nie da, bo nie pozwala mu budowa
    >>i Boskie prawa fizyki?

    > Natura alternatora - duza indukcyjnosc uzwojen i duza impedancja dla pradu
    zmiennego.

    Czyli alternator nie mógł dać niszczącego prądu?






    >>Jak działa regulator napięcia? Impulsywnie? ;)
    >>Gdy pojawia się zbyt wysokie napięcie na wyjściu
    >>alternatora, odcina zasilanie wirnika?
    >>(ucina górki sinusoidy?)

    > Odcina/zmniejsza zasilanie wirnika, ale to raczej cale sinusoidy zmniejsza, nie
    tylko gorki.

    Dlaczego nie same górki?
    Jak wywali całą sinusoidę (mając 3) to raczej
    zbyt dobrze nie ustabilizuje napięcia. Możliwe
    tylko 3 zestawy:

    RST -- komplet
    RS -.
    RT -:- 2 fazy
    ST -'
    R -.
    S -: - jedna
    T -'

    Każda z faz przesunięta o tyle samo, więc tylko
    3 możliwości: 3 fazy, 2 i lub 1 faza naraz.

    > A gorki beda obciete z innych przyczyn.

    Z jakićh?


    > Trzeba sie podlaczyc do obu koncow przewodu

    Wolę cęgi.




    >>>>Jak zabezpieczyć się w przyszłości przed przegrzaniem alternatora?
    >>> Nie jezdzic jak emeryt :-P

    >>Jak jeździ emeryt?

    > Po emerycku.
    > I chlodzenie wtedy slabe :-)

    Niewiele rozumiem.
    Gdy już odpalę, raczej lubię pojeździć...
    (jeśli o to chodziło...) Najtrudniejsze jest
    wejście do garażu. ;) (i płacenie -- to akurat
    nakłania do oszczędnego jeżdżenia)


    > Za duze wahania napiecia, za duzo ciepla wydzielanego w kablach.

    Przy małym prądzie spadek napięcia jest mały.
    (i ciepła mało)



    >>Jaki wpływ na alternator mogą mieć obluzowane klemy?
    >>Z akumulatora wychodzą dwa przewody -- zakładam, że
    >>jeden do rozrusznika. Załóżmy, że ten rozrusznikowy
    >>jest dobrze przykręcony, zaś pozostały przewód nie
    >>jest dobrze przykręcony?

    > Teoretycznie to chyba moze grozic spaleniem diod.

    Więc może diody spaliły się?
    Ale obluzowane klemy były pod koniec 2016 r...

    > W praktyce to raczej zadnego ... ale moze miec duzy wplyw na reszte auta :-)

    Tzn.?



    >>Ponawiam pytanie -- co doprowadziło do uszkodzenia alternatora?
    >>Czy zwiększenie mocy (prądem ze 120 A do 150 A) może dać dobry efekt?

    > Zwiekszenie przez wymiane alternatora ?

    Tak. Był 120 A, jest 150 A.
    (gdyby to ode mnie zależało, dałbym 240 A;
    i akumulator 120 Ah 1000 A)

    > To ten wiekszy powinien wiecej wytrzymac.

    Więcej... Ale czy wytrzyma stary, rozładowany akumulator?...

    -=-

    BTW -- IMO akumulator nie miał zwarć.
    (po naładowaniu miał 13.6 V, które niezbyt szybko spadła)

    12 lutego br. i 28 marca ubr. był rozładowany, bo miał już
    małą pojemność... Ale czy grzechem jest jazda z rozładowanym
    akumulatorem?! Toż nie ma zakazu częstego uruchamiania silnika!!!
    Nowy też można rozładować częstym uruchamianiem!

    -=-

    12 lutego br. głęboko rozładowany akumulator brał
    początkowo z nowego alternatora 30 A. Po kilku czy
    kilkunastu minutach prąd ładowania spadł do 15 A...

    Nigdy nie ładowałem akumulatora takimi prądami.
    Nie wiem, czy to dużo, czy mało.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
    https://danutac.oferty-kredytowe.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: