eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAlternator poszedł z dymym... › Re: Alternator poszedł z dymym...
  • Data: 2019-02-20 20:44:56
    Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Od: PiteR <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    na ** p.m.s ** Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:

    > "PiteR" X...@l...net
    >
    >>> Najwyraźniej szum zależał też od pobieranego
    >>> prądu -- najsilniejszy/najgłośniejszy był tuż
    >>> po uruchomieniu silnika, gdy akumulator brał największy prąd.
    >
    >> Co pobierało tak wielki prąd, że alternator z akumulatorem nie
    >> dały rady?
    >
    > Akumulator był rozładowany, więc miał niskie
    > napięcie -- nie dawał energii, lecz brał.
    >
    > Światła -- 10 A, dmuchawa, silnik, elektronika,
    > radio, mata grzewcza na fotelu...
    >
    > Szybę tylną włączam bardzo rzadko.
    > Szyberdach zimą także rzadko.
    > Szyb niemal nie ruszam.
    > Lusterka? -- bardzo rzadko.
    >

    Kurcze jak Ci wytłumaczyć że nie można przeciążyć alternatora.
    Fabryka robi alternator i napisze na nim 90A. Maksymalna wydajność.
    Nie ważne co i ile nawłączasz to wypłynie nie wiecej niz 90A.

    Teraz twoim tokiem rozumowania kupujesz 10 mat grzewczych i podlaczasz
    i co sie dzieje? Pobierasz prad z akumulatora, napiecie siada i zarazem
    wzbudzenie siada. Bo wzudzenie jest z tego samego zródła czyli stojana.

    Nawet jak maty pociągną 500A to 410A popłynie z akumulatora a 90A z
    alernatora.




    > Od prądu wzbudzenia zależy napięcie wyjściowe?
    > Im wyższy prąd wzbudzenia, tym wyższe napięcie wyjściowe?

    tak


    >> Nic wówczas. Nie da więcej niż daje przy max obrotach silnika.
    >> Jest sytuacją niezwykła gdy auto nie jedzie, nie chłodzi się i
    >> kierowca trzyma gaz do deski.
    >
    > OK. Ale prąd wyjściowy (stojana, nie wirnika) alternatora
    > zależy także od oporu obciążników, nie tylko od szybkości
    > obrotowej wirnika.

    Ty ciagle rozpatrujesz alternator oddzielnie jakby akumulator stal obok
    i się przyglądał. Do tego myslisz ze wzbudzenie jest zasilane z innego
    idealnego zrodla a jest z tego samego. Jak dowalisz obciazenie to raz
    bedziesz mial do czynienia z akumulatorem który wyturla set amperów a
    jak mu napiecie spadnie na 6v to wzbudzenie tez bedzie nie wieksze niz
    te 6v bo nie ma skad.



    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: