    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Date: Thu, 21 Feb 2019 02:28:56 +0100

    "J.F." 5c6de7c8$0$504$6...@n...neostrada.pl

    +>Elektrycy o tej porze niekoniecznie pracują

    > To sobie przyjedziesz drugi raz w godzinach pracy, ale autobusem lub tramwajem :-)

    Nie mieszkam we Wrocławiu. ;)

    > Przetestuj sobie jak juz naladujesz akumulator, tylko nie trzymaj w rekach :-)

    Przetestowałem miernikiem -- spaliłem sobie skórę na palcu.
    (miernik przetrwał; akumulator też -- to ten, który zostawiłem
    u elektryka; przewody miernika też przetrwały)

    Aby rozjaśnić sytuację -- dobrze ustawiłem miernik,
    ale zapomniałem o poprawnym wpięciu przewodów. ;)
    Jeden z przewodów ma uszkodzoną izolację -- drut
    dotykał do palca. [tylko trochę bolało -- jak zawsze ;)
    w podobnych sytuacjach; nie pamiętam, jaki dałem
    bezpiecznik miernikowi -- zazwyczaj daję swoje własne,
    zazwyczaj mniejsze niż trzeba; prostownik dostał
    tak cienki drut z PRAWDZIWEJ miedzi, że 5 A nie puszczał;
    przelutowywałem ten bezpiecznik (wiszący drucik cienki
    jak włos) kilkanaście razy, zanim naładowałem akumulator
    15 lutego; za każdym razem rozkręcałem obudowę prostownika;
    mam kilka ;) wkrętaków akumulatorowych, ale kręciłem ręcznie;
    nie przepadam za wkrętakami elektrycznymi]

    > W zasadzie nie.

    A w kwasie? [ponoć tam jest kwas... jedną celę
    sprawdziłem -- na oko nie brakowało elektrolitu]

    tylko gorki.

    > Bo nie jest taki szybki, a i nie tak latwo gorki wykryc z przylaczonym
    akumulatorem.

    Przecież to górki sprzed prostownika!
    Za prostownikiem byłoby tylko tętnienie, o ile
    nie byłoby akumulatora i pojemności instalacji.

    > ale on nie wywala faz, tylko zmniejsza.

    Zmniejsza napięcie wyjściowe poprzez skalowanie całej sinusoidy?

    > Wlasnie ten akumulator - jak napiecie na uzwojeniach jest mniejsze niz na aku - to
    prad nie plynie.

    Nie bajeruj!! Napięcie szczytowe przemiennego
    prądu zawsze jest wyższe niż skuteczne.

    Aż taką ciemnotę możesz wciskać tylko Animce.
    W ścianie też szczytowe jest wyższe od 230 V.

    > A jak wieksze, to plynie, i obcina ..

    Co płynie i co obcina? Wg Ciebie regulator napięcia
    jest na wyjściu? Regulator napięcia o mocy 2 kW?!?!??!

    > Ale cegi sa drogie.

    Ale nie kaleczą instalacji. Stówka (lub mniej) i jest:

    https://pl.aliexpress.com/item/YB28VA-DC-0-100V-LED-
    Dual-Voltmeter-Ammeter-Digital-Display-Voltage-Curre
    nt-Meters-Tester-Current-Transformer/1000004514413.h
    tml?spm=a2g17.10010108.100008.3.1c7ee3016daqlq&pvid=
    ace34d86-b7e3-4f34-9010-99087cf83643&gps-id=pcDetail
    LeftTrendProduct&scm=1007.13438.125069.0&scm-url=100
    7.13438.125069.0&scm_id=1007.13438.125069.0

    Od 8 do 15 dolarów USA.

    > Jak akumulatora zabraknie i na chwile napiecie skoczy do np 20V ... roznie moze
    byc.

    Teraz wiesz, że akumulator obniża napięcie instalacji.
    W innych postach tego wątku -- niekoniecznie? ;)

    Nigdy świadomie -- przyznaję Ci tutaj rację.

    > Wydaje ci sie. Tzn ladowales, tylko o tym nie wiedziales.

    > W sam raz.

    Znów bajerujesz! 30 A stałego/częstego ładowanie
    zabiłoby taki (80 Ah 700 A) akumulator bardzo szybko.

    --