eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingAplikacja pod Win32/Linux i <-> zdalna baza lub PHP API. Jak chronic polaczenie przed podmiana danych? › Re: Aplikacja pod Win32/Linux i <-> zdalna baza lub PHP API. Jak chronic polaczenie przed podmiana danych?
    From: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Aplikacja pod Win32/Linux i <-> zdalna baza lub PHP API. Jak chronic
    polaczenie przed podmiana danych?
    Date: Thu, 11 Feb 2010 13:48:55 +0000 (UTC)

    On 2010-02-11, WRonX <w...@-...wronx.net> wrote:
    > Mam taka zagwozdke teoretyczna. Zalozmy, ze chce napisac aplikacje,
    > ktora bedzie robila COS. Dla uproszczenia wywodu zalozmy, ze bedzie to
    > jakas minigra. Calosc "gry" musi odbywac sie na maszynie lokalnej,
    > wlacznie z liczeniem "punktow".
    >
    > W dowolnym momencie aplikacja ma miec mozliwosc aktualizacji ogolnej
    > ilosci punktow zdobytych przez danego "gracza" (uzytkownika) przez
    > wyslanie informacji o nowych punktach do serwera. Najlepiej przez
    > wywolanie zdalnego skryptu PHP, ktory by te baze aktualizowal.
    >
    > No i teraz pytanie - jak zabezpieczyc sie przed nieuczciwymi graczami,
> [...]

    Przeprowadźmy eksperyment myślowy.
    Załóżmy, że kod źródłowy gry jest otwarty i każdy z graczy go ma.
    Automatycznie każdy z graczy zna (może poznać) protokół komunikacji
    z serwerem. Skoro zna ten protokół, to może napisać własny program do
    komunikacji, który zgłasza wyniki wzięte z sufitu. Jeśli ten program
    zachowuje się zgodnie z protokołem, serwer nie jest w stanie odróżnić go
    od twojej aplikacji-gry.

    Widać co się da dalej zrobić z architekturą "słowo honoru, ja nie
    oszukuję"?

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot