eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAudiofilski hit !! › Re: Audiofilski hit !!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Audiofilski hit !!
    References: <e...@g...com>
    <nbm2ek$1jqd$1@gioia.aioe.org> <nbm3bs$1ob$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <nbm4q9$1no7$1@gioia.aioe.org> <nbm5e4$qgp$1@dont-email.me>
    <nbm8n7$1u1u$1@gioia.aioe.org>
    <56dee157$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <nbn17u$jkm$1@node1.news.atman.pl> <nbn1af$67e$3@dont-email.me>
    <nbn508$npc$1@node1.news.atman.pl> <nbnpmj$hpq$1@dont-email.me>
    <56dfcf61$0$22824$65785112@news.neostrada.pl>
    <56e1749d$0$22839$65785112@news.neostrada.pl>
    <56e190ae$0$22829$65785112@news.neostrada.pl>
    <56e1b701$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
    <nbsjr7$gh9$1@node2.news.atman.pl> <nbt2e7$lcl$1@dont-email.me>
    <56e27261$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <56e29aae$0$22827$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <56e2c662$0$687$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <56e3289f$0$696$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: : : :
    Date: Fri, 11 Mar 2016 21:54:52 +0100
    User-Agent: slrn/pre1.0.3-10 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 39
    NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.static.ip.netia.com.pl
    X-Trace: 1457729692 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 700 77.253.217.116:19540
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:695914
    [ ukryj nagłówki ]

    BaSk pisze:

    >>>> czy już wpadli na pomysł, by oferować pompowanie
    >>>> helem opon samochodowych?
    >>>
    >>> Już kawał czasu temu, ale nie samochodowych, a dla
    >>> kolarstwa wyczynowego
    >>
    >> W jakim celu to wymyślono?
    >
    > A diabli ich wiedzą ;)
    > Jednak nie sądzę, żeby chodziło o uczynienie roweru lżejszym:
    > zysk by wynosił jakieś kilka gramów (?).

    Ze zgrubnych oszacowań w pamięci wychodzi mi, że raczej poniżej
    jednego grama.

    > Raczej o to, że hel mniej się (być może) nagrzewa podczas
    > "kotłowania" go w oponie (szytce), dzięki czemu byłaby ona
    > mniej narażona na zmiany ciśnienia. No ale przecież on
    > niezwykle łatwo dyfunduje, nawet z lepiej zabezpieczonych
    > zbiorników, niż kolarska "gumka"! Czyli wracamy do punktu 1-go...

    W kolarstwie wyczynowym należy obawiać się spadku ciśnienia, który
    to spadek powoduje wzrost oporów toczenia. Więc dziwny to pomysł.

    W żeglarstwie (także wyczynowym) stosowano balast uranowy. Uran
    zubożony, ale i zubażający ścigantów -- to nie jest tani surowiec.
    A chodziło o to, że cięższy od innych metali, więc mniej go potrzeba,
    a jak mniej, to tam na dole stwarza mniejszy opór hydrauliczny.
    W końcu tej praktyki na regatach zabroniono. Zdaje się że jako
    oficjalny powód podając "aby wszyscy mieli podobne szanse, biedniejsi
    też".

    Podejrzewam, że w jednym i w drugim przypadku chodzi o to samo: ma być
    dziwniej, drożej, tak jak inni nie mają.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: